Cégvilág

osszefogas.jpg
Forrás: coe.int
Az összefogás ereje

Sosem volt még annyira fontos a rászorulók támogatása, mint 2020-ban

Nem a klasszikus adományozási mechanizmust követte 2020-ban a Vodafone, hanem a közösség igényeire reflektáló, fenntartható utat kereste. A lakosság, a munkatársai és a vállalat partnerei bevonásával több millió forinttal támogatott különböző nonprofit szervezeteket, alapítványokat, illetve a Vodafone Digitális Iskola Programjában résztvevő diákokat és pedagógusokat.

A támogató szervezetek és alapítványok szerepe az elmúlt egy évben nélkülözhetetlenné vált, ugyanakkor anyagi forrásaik sok esetben beszűkültek a gazdasági és társadalmi nehézségek hatására. A Vodafone Magyarország Alapítvány egész évben azon dolgozott, hogy a digitalizáció segítségével támogassa a rászoruló csoportokat, segítse a digitális oktatásra való átállást, programjai révén hozzájáruljon a digitális esélyegyenlőség megteremtéséhez és bolygónk védelméhez. Természetesen az ünnepi időszakban sem volt ez másképp, ugyanis a vállalatnál jelentős hagyománya van az ünnepi adományozásnak.

A Vodafone adománygyűjtő programja több célcsoportot – lakosságot, munkatársakat és vállalati partnereket – szólított meg, és minden esetben a közösségi összefogás erejére hívta fel a figyelmet. A lakosságot például „Az angyalok köztünk járnak” elnevezésű közösségimédia-kampánnyal vonták be, amelynek keretében a Vodafone Magyarország minden komment után 100 forintot ajánlott fel. Az így összegyűlt több millió forintnyi pénzösszeget az alapítvány a Főállású Angyalok munkájának támogatására ajánlotta fel: öt, a Digitális Iskola Programban résztvevő iskola egész éves együttműködését 5-5 tablettel jutalmazták, ami nagy segítséget jelent a pedagógusok és diákok számára a digitális oktatásra való átállásban.

Idén a munkatársakat is bevonta az adománygyűjtésbe a Vodafone: a vállalat dolgozói az idén elmaradt karácsonyi rendezvényre elkülönített összeg egy részét, a cég küldetését szem előtt tartva, jótékony célra ajánlhatták fel, és három non-profit szervezetet támogathattak: a Digitális Iskola Programot, az Eötvös Zenei Alapítványt és a Compocity okoskomposztáló rendszer fejlesztését.

A lakosság és a munkatársak mellett a Vodafone Magyarország vállalati partnerei is csatlakozhattak az adománygyűjtéshez. Idén az üzleti életben jellemző ajándékküldés helyett úgy döntöttek, hogy a partnereknek szánt ajándékra költött összeget ezúttal jótékony célra fordítja. A dolgozói adománygyűjtéshez hasonlóan a vállalati partnerek is választhattak, mely szervezetnek szeretnék felajánlani azt az összeget, amelyet a Vodafone a nekik szánt ajándékra költött volna. Bár az adománygyűjtés még nem zárult le – a partnerek január végéig szavazhatnak –, az eredmény már így is elképesztő, a Vodafone ugyanis már most is több millió forinttal tudta segíteni a kiválasztott szervezetek munkáját a partnerek felajánlásának köszönhetően.