Cégvilág

Susan Wojcicki
Forrás: ITB

Sokat fizetett ki a YouTube

Az elmúlt három évben több mint 30 milliárd dollárt fizetett ki a tartalomkészítőknek, művészeknek és másoknak a világ legnagyobb videómegosztó szolgáltatása.

A gigantikus összegről Susan Wojcicki, a YouTube vezérigazgatója számolt be közleményében. A kreátoroknak küldött idei első leveléből megtudhatjuk, hogy a vállalat partnerprogramjában résztvevők - ők jogosultak bevételszerzésre a videóik után - száma több mint megduplázódott 2020-ban. A YouTube 2019-ben hozávetőlegesen 16 milliárd dollárral járult hozzá az amerikai GDP-hez.

A levélben szó esik arról is, hogy a jövőben jobban fókuszálnak az átláthatóság biztosítására, főként ami a nem megfelelő tartalmak miatt kiszabott büntetéseket illeti, mivel a vezérigazgató úgy véli, hogy nehéz lépést tartaniuk a tartalomkészítőknek a közösségi szabályok változásaival. Ezért a YouTube a jövőben jobban igyekszik majd kommunikálni a változásokat, hogy a tartalomkészítők elkerülhessék a büntetéseket, és csatornájuk megszüntetését.