Cégvilág

electronic-signature.jpg
Forrás: thisweknow.org
Legyen elektronikus ügyintézés a bölcsődékben, óvodákban is

Több száz intézménynek kell áttérnie az e-ügyintézésre, ezért ingyenes információs oldal indult

A Magyar Államkincstár (MÁK) tájékoztatása szerint számos, nevelési feladatot ellátó intézménynek át kell térnie az elektronikus kapcsolattartásra a Kincstárral történő ügymentben. Mindez azt is jelenti, hogy az intézményeknek az eddig papír alapon beadott dokumentumokat a jövőben elektronikusan aláírva kell beküldeniük.

 

Mit tegyenek az intézmények?

1. Minden érintett intézménynek ki kell váltania az elektronikus hitelesítést lehetővé tevő e-bélyegző tanúsítvány. 

2. Ilyen tanúsítvány kiadására kizárólag ún. bizalmi szolgáltató jogosult. 

3. Az e-aláíró tanúsítvány kiváltásával eleget tehetnek az intézmények a kötelezettségeiknek és képesek lesznek elektronikusan hitelesíteni a szükséges fájlokat, dokumentumokat, digitális állományokat. 

Idézet a tájékoztatásból: „Az egyházi és nem állami köznevelési intézményfenntartókat, valamint a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatást nyújtó fenntartókat (a továbbiakban: fenntartó) a központi költségvetésből megillető támogatások igénylésével, megállapításával, folyósításával, elszámolásával, ellenőrzésével kapcsolatos ügyekben, továbbá ezekkel a támogatásokkal összefüggő jogorvoslati, részletfizetési és bármilyen egyéb kérelmek tekintetében a Kincstár – a jogi képviselő nélkül eljáró bevett egyházi fenntartók kivételével – kizárólag elektronikus úton tart kapcsolatot.”

Ahhoz, hogy ezt megtehessék szükség van a digitális dokumentumok elektronikus aláírását, hitelesítését lehetővé tevő e-aláíró, e-bélyegző tanúsítvány kiváltására. A több száz intézményt érintő változás kapcsán közérthető segédanyagot állított össze az e-aláírás specialista NETLOCK, hogy segítséget nyújtson a bölcsődéknek, óvodáknak vagy iskolának a folyamatban:  “E-aláíró kisokos bölcsődéknek, óvodáknak, iskoláknak” címmel. A weblapon az e-ügyintézéshez szükséges elektronikus aláíró tanúsítványok kiváltásával kapcsolatban minden szükséges információt megtalálható.

Mit jelent a változás? 
A MÁK számára küldött igényléseket, e-mailben csatolt dokumentumokat elektronikusan aláírt formában kell benyújtsák az érintett intézmények a jövőben. Így például a normatíva igényléshez, elszámoláshoz kitöltött Excel táblázatokat is e-aláírással kell ellátni. Ahogy a MÁK fogalmaz: „minden mellékletet (csatolt fájlt) hitelesítéssel (szervezethez kötött e-aláírással, vagy szervezethez kötött e-bélyegzővel hitelesítve) kell ellátni”.

További információ: itt.