Cégvilág

Kína 5G
Forrás: ITB

Kínában a Huawei a király

A Counterpoint adatai szerint a harmadik negyedévben 13 százalékos csökkentést volt kénytelen elkönyvelni Kínában az okostelefon-piac 2019 azonos időszakához képest, jóllehet az előző negyedévinél 3 százalékkal magasabb volt a forgalom.

Hazai piacán dominált a harmadik negyedévben a Huawei 45 százalékos piaci részesedéssel, a második helyen a Vivo végzett 17 százalékkal, a harmadik pedig az Oppo lett 15 százalékkal. A globális piacon az Apple-t megelőző Xiaomi kénytelen volt beérni a negyedik hellyel és 11 százalékos részesedéssel, igaz, az egyetlen gyártó volt, amely növelni tudta eladásait éves összehasonlításban, méghozzá 8 százalékkal.

Az ötödik helyezett Apple az előző év azonos időszakához képest 7 százalékkal kevesebb okostelefont értékesített a harmadik negyedévben annak ellenére, hogy az iPhone 11 maradt a legjobban fogyó okostelefon Kínában közel 5 százalékos részesedéssel. Az almás cég piaci részesedése 8 százalékos volt.