Cégvilág

NMHH
Forrás: ITB

Járványos reklámínség

Négyezerrel kevesebb reklám jelent meg az idei első félévben a kereskedelmi televíziókban, mint tavaly ugyanekkor a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) statisztikája szerint.

A hatóság által elfogadott, az országos kereskedelmi televíziók 2020 első félévében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmány szerint a hat hónap alatt 13151 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami 26 százalékkal kevesebb, mint 2019 azonos időszakában.

Ennek oka elsősorban a koronavírus-járvány miatt kialakult műsorstruktúra-változás: a saját készítésű műsorszámok forgatása nehézkessé vált, a piaci és reklámkörnyezet radikális változásokon ment keresztül, ez pedig nehezítette a televíziós termékmegjelenítéseket.