Két
évvel ezelőtt indult útjára a Kanadai Indigo által fejlesztett
Kobo
e-olvasó, ami számos újítása ellenére lemaradt a a piaci versenyben,
egészen mostanáig. A gépet fejlesztő és forgalmazó kanadai Indigo Books
& Music 315 millió amerikai dollárért adta el olvasóját a Japán
legnagyobb e-kereskedelmi hálózatát üzemeltető Rakutennek. A japán cég
már jelenleg is árusít egy olvasót, a Panasonic által gyártott Raboo-t,
ám a Koboval nem csupán a hardvert, hanem a hozzá tartozó portfóliót is
megvásárolnák. A Kobo hatalmas katalógussal rendelkezik, a
megvásárolható könyvek száma túltesz az Amazon és a Barnes & Noble
kínálatán is, ám ez nem feltétlenül jelent több kiadványt, hiszen a Kobo
számos nyelvterületen tevékeny. A többnyelvűségnek köszönheti a cég 5,6
millió felhasználóját is, akikhez hamarosan csatlakozhatnak a Rakuten
vásárlói is.
Színes egyéniség (forrás: appsplit.com)
A
japán cég szeretné, ha a Kobo már nem csupán olvasó lenne, a korral
haladva igyekeznek teljes kereskedelmi tevékenységüket elérhetővé tenni a
gépen, a cég által birtokolt médiatartalmakkal is. A kanadai olvasó
megszerzésével a Rakutennek jó esélye van belépni a európai és amerikai
piacokra is és hatalmas pénzügyi hátterével a Kindle és a Nook
ellenfelévé is válhat. A cég nem zsákbamacskát árult, hiszen a Kobo
nemrégiben jelentkezett első valódi érintőképernyős médiafogyasztásra is
alkalmas olvasójával a Vox-szal, igaz a termék bevezetését nem előzte
meg az Amazonra vagy Barnes & Noble-re jellemző médiafelhajtás. Az
Androidot futtató 200 dolláros tablet két hete kapható és paramétereiben
szinte mindenben megegyezik az újonnan bemutatott
Kindle Fire és
Nook
Tablet gépekkel. Az egykori tulajdonos Indigo észlelhetően nem maradt le
a technikában, ám marketing szempontból jóval a vele versengő óriások
mögött haladt, ám a Rakuten jó eséllyel képes fordítani ezen, így
szorosabbá téve a versenyt. A két cég tervei szerint, ha a
versenyhatóságok nem gördítenek akadályt az adásvétel elé, az ügylet
2012 januárjában lezárulhat.