A telematika, azaz a műholdas járműkövetés és az így kinyerhető adatok feldolgozása
robbanásszerű növekedésen ment keresztül az elmúlt évtizedben; a piaci újdonságok
és az ügyféligények közösen hajtották a fejlődést. Először az extrém körülmények
között is folyamatosan működő, megbízható adatokat közlő hardveres eszközök fejlődése,
majd ezeknek az adatoknak az egyre szélesebb körű felhasználhatósága jelentette
az innováció fő irányát.
A könnyen elérhető mobileszközök, a 4G hálózatok és a nyilvánosan hozzáférhető
adattárak elterjedésével a hangsúly az üzleti, szolgáltatási innovációkra helyeződött
át.
Fixen, tisztán, transzparensen
Ezért döntött úgy a WebEye, hogy szemléletet és üzletpolitikát vált, és újonnan
bevezetendő díjcsomagjai esetében eltörli a belépési díjakat, és fix, tisztán
havidíjas alapon teszi teljes körűen elérhetővé telematikai szolgáltatási palettáját.
„Az a tapasztalatunk, hogy az ügyfelek jelentős része tart a jelentős beruházásoktól,
nehezen meggyőzhetők arról, hogy egy flottakövető eszköz megvásárlásával megoldható
az operatív költségeik optimalizálása, így a szükséges hatékonyságfejlesztés elmaradhat.
Mivel a hardvereink és szoftvereink fejlesztését zömmel házon belül végezzük és
azok minősége magas, kézenfekvőnek tűnt tisztán havidíjas szolgáltatásként biztosítani
a megoldásainkat és a működtetés során ügyfeleinkkel közösen feltárni a megtakarítási
lehetőségeket. Ezt hívjuk Telematics-as-a-Service koncepciónak” – árulta el Tóth
Levente, a WebEye kereskedelmi területének vezérigazgató-helyettese.
Mindez tehát azt jelenti, hogy a WebEye mostantól akár induló költségek nélkül
is elérhetővé teszi szolgáltatásait, legyen szó bármilyen konfigurációról.
Irodában ülve monitorozni az üzemanyagszintet?
„A WebEye szolgáltatásának egyik sarokköve a helyzetalapú szolgáltatást biztosító
vevőegység, amely a gépjármű pozícióján túl különböző szenzorok segítségével rengeteg
információt összegyűjt a járműről, például az üzemanyagszintről, a raktér hőmérsékletéről,
de gyűjt
tachográf adatokat is. Az információkat a szervereink feldolgozzák, majd különféle
alkalmazásokon keresztül a felhasználók elé tárjuk riportok, illetve térképi vagy
okostelefonos megjelenítési módokon keresztül” – részletezte a szolgáltatás lényegét
Tóth Levente.
Mindez tehát komoly segítséget jelenthet a műholdas járműkövetésben azon vállalkozások,
vállalatok számára, melyek a vállalati értékteremtő folyamatban használják gépjárműveiket,
ezért fontos számukra azok és sofőrjeik termelékenysége – illetve az állandó helyzetjelentés.
„Minden szolgáltatás, amit ma a WebEye kínál, elérhető az ügyfeleink
számára tisztán havidíjas formában a Telematics-as-a-Service
konstrukcióban. A fedélzeti eszközöket, szenzorokat, riportokat, de még a
telepítési díjat is beleértve. Nem beszélve arról, hogy így a
szolgáltatás részét képező fedélzeti eszközökre és azok kiegészítőire is
a teljes szerződéses futamidőre működési és cseregaranciát vállalunk” –
egészítette ki Tóth Levente.
Kézzel fogható haszon vagy megspórolt idő?
Az új szolgáltatási ajánlat esetében egy átlagos cég, műszaki konfigurációtól
függően akár 200 ezer forintot meghaladó egyszeri költséget is megtakaríthat járművenként
a hagyományos belépési díjas szolgáltatási modellhez képest. Az idén második negyedévtől
bevezetendő rendszer egyaránt elérhető a cég jelenlegi és jövőbeni ügyfelei számára
új előfizetések vásárlása esetén, cégmérettől és használt járműtípusoktól függetlenül.
„Nagyon sok a komoly érdeklődő. Erős üzenetértéke van annak, hogy az ügyfeleinknek
csupán az a feladata, hogy kollégáink segítségével megfogalmazzák az igényeiket,
és mi biztosítjuk a kívánt konfigurációt havi díjas formában, feltéve, ha a hitelminősítésük
megengedi. Nem kell foglalkozniuk beruházással, egyszeri díjakkal, hiszen az egész
rendszer tervezhetően átláthatóan működtethető, és ami a legfontosabb az ügyfelek
számára: azonnal hozzáférhető és képes támogatni az alaptevékenységet. Fuvarozócégek
esetén ez akár több millió forint megtakarítást jelenthet havonta” – zárta gondolatait
Tóth Levente.