Cégvilág

SAP_ingyen.jpg
Forrás: SAP Hungary

Egyes alkalmazásait ingyenessé teszi az SAP a járvány kezelése érdekében

Az SAP több platformján is különleges engedményeket hirdet meg, hogy hozzájáruljon a koronavírus-járvány gazdasági és társadalmi hatásainak enyhítéséhez. A vállalat időszakosan díjmentessé teszi a vevőket és a beszállítókat összekötő beszerzési platformja, az Ariba Discovery szolgáltatását, hogy kereslet és kínálat szabadon egymásra találhasson; az üzleti célú utazások tervezését és lebonyolítását támogató megoldását, és a Concurhoz tartozó Tripit Prót pedig ingyenesen megnyitja az utazásra kényszerülő magánszemélyek előtt.

A koronavírus-járvány megfékezésére hozott korlátozások következtében a vállalkozások rég nem látott mértékű kihívásokkal szembesülnek világszerte. Utazási korlátozás, kijárási tilalom, lemondott rendezvények, elúszó üzletek. Hosszú időre kieső bevételek, amelyeket a költségek féken tartásával is képtelenség ellensúlyozni.

Az SAP a pandémáis helyzet globális hatásaira reflektálva bejelentette, hogy a következő 90 napra minden üzleti szereplő számára díjmentesen elérhetővé teszi SAP Ariba Discovery nevű platformját, hogy bármilyen árura vagy szolgáltatásra felmerülő beszerzési igény szabadon közzétehető legyen, és jutalékoktól mentesen befuthassanak a szállítói ajánlatok. A platform alapvetően előfizetéses konstrukcióban működik az SAP ügyfelei részére, a beszállítói ajánlatokért pedig jutalékot számít fel a vállalat. A koronavírus elleni harc jegyében az SAP most ezekre a díjakra hirdet moratóriumot. A különleges felajánlás célja, hogy a felborult kereslet-kínálati viszonyokat, a kritikus szintekre süllyedő vagy éppen túltelített kapacitásokat kiegyensúlyozza, ezáltal elősegítse a globális áru- és szolgáltatásforgalom életben tartását, és az ellátási láncok zavartalan működését.

Nem ez az első kezdeményezés az SAP részéről, hogy a világ legnagyobb B2B platformjára, az Aribára alapozva beépítse a jótékonysági célokat és a közösségi érdekeket a beszerzési folyamatokba. A vállalat 2019 végén partnerségre lépett a társadalmi hatásokat előtérbe helyező vállalattal, a Givewith-del. Az együttműködés révén a rendszer a beszerző vállalatok CSR stratégiájával összhangban különböző támogatható nonprofit szervezeteket és programokat ajánl fel. A vevő ezután kiválaszthatja a neki szimpatikus nonprofit programokat, és már az ajánlattételi kiíráshoz hozzáadhatja ezt a tartalmat az SAP Ariba Sourcing használatával, arra kérve a szállítókat, hogy a tranzakció adott százalékát fordítsák a megadott nonprofit program támogatására. A Givewith megoldása révén tehát a jótékonyság automatikusan beépül a beszerzési folyamatokba, a beszállító kiválasztásában pedig új szempont lehet a nyitottság a társadalmilag felelős gondolkodásra és működésre.

A vállalat a COVID-19 okozta pandémiás helyzetben egy másik felajánlást is meghirdetett, az üzleti célú utazások tervezésére, lebonyolítására és adminisztrálására szolgáló SAP Concur megoldásra vonatkozóan. A termékcsaládhoz tartozó TripIt mobilapplikáció világszerte százezres nagyságrendben dolgoz fel útvonalterveket az utazók számára. Figyeli a foglalásokat, a késéseket, járattörléseket, bármilyen változásról azonnal értesíti felhasználóit. Az SAP ennek az alkalmazásnak a Pro verziójához ajánl most ingyenes hozzáférést azzal a céllal, hogy a koronavírus járvány idején az utazást korlátozó minden nemzetközi lépésről időben tájékozódhassanak azok a felhasználók is, akik eddig nem voltak az SAP ügyfelei.
Március 31-ig minden magánszemély ingyenesen letöltheti az alkalmazást, emellett további 6 hónapig megkapja a TripIt Pro szintű hozzáférést is, ami természetesen az SAP jelenlegi ügyfeleinek is ingyenesen rendelkezésre áll majd ezen időszak alatt. Így ezekben a bizonytalan időkben bármilyen magánszemély, aki utazásra kényszerül, ugyanazokat a széleskörű biztonsági tájékoztatási és útvonaltervezési szolgáltatásokat élvezheti, mint az SAP üzleti partnerei.

„Az SAP 48 éves fennállása során az egyik legmeghatározóbb globális vállalatává nőtte ki magát, a világ kereskedelmi tranzakcióinak 77 százaléka valamilyen SAP-megoldáson keresztül történik. Éppen ezért kiemelt felelősségünknek érezzük, hogy egyedülálló erőforrásainkra, infrastruktúránkra támaszkodva segítsünk a vállalatoknak akkor is, amikor ilyen komoly krízissel néznek szembe üzleti folyamataik és beszerzéseik során”, mondta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.