Cégvilág

Google AdWords kupon
Forrás: ITB

Nem jártak túl a Google eszén a magyar felhasználók

Nem azért függesztette fel a Google ingyenes kuponakcióját, mert a magyar hirdetők visszaéltek a lehetőséggel - globális döntés született.

 

Mint ismeretes, a Google korábban kuponakciót hirdetett meg az AdWords nevű online marketing szolgáltatásával kapcsolatban. Az akció értelmében az újonnan regisztráló hirdetők 15 ezer forintnyi ingyen felhasználható keretet kaptak. A Google minden bizonnyal nem volt tisztában a magyar leleményességgel; a minden hájjal megkent magyarországi felhasználók a kiskaput kihasználva folyamatosan új regisztrációkkal érték el, hogy újabb 15 ezer forint értékben hirdethessenek.

Miután a keresőóriás erre rájött, új alapokra helyezte a kampányt, amely még az új feltételekkel kiegészülve is megéri a hirdetőknek. Közleményük szerint ugyanis szeptember végétől kezdődően a vállalat azután tudja felajánlani a korábbi hirdetési kreditet, miután a felhasználók elköltötték első ötezer forintjukat az AdWords-ön. Berényi Konrád az Onlinemarketing.hu Kft. tanácsadója a kuponakció korábbi változatát a marketingesek „kolduskenyereként” aposztrofálta, azonban kijelentette, hogy az ötezer forintos kezdő költséggel negyed áron juthatnak induló „lökéshez” az online marketingesek.

A Marketing Commando alapítójaként ismert Wolf Gábor, marketing tanácsadó internetes bejegyzése szerint az vonható le konklúzióként az esetből, hogy Google nincs tisztában a célközönséggel. „Sem az ajánlat, sem a kampány szövege, sem a kreatív, sem a kampány mechanizmusa nem a kisvállalatok nyelvén készült. Megdöbbentő számomra, hogy a nagyvállalatok mennyire nem érzik ezt a nyelvet! Vérzett is a szívem, mert ez hasznos lett volna, és terjesztette volna a marketing szemléletet ott, ahol a legnagyobb szükség lenne rá” – írta válaszul Berényi Konrád publicisztikájára Wolf Gábor. Véleményével nem mindenki értett egyet: egyesek szerint a Google igenis elérte a célját a kisvállalati szektorban is, hiszen akik eddig nem vették igénybe az AdWords szolgáltatást, azok innentől kezdve hirdetni fognak.

Megkeresésünkre a Google eljuttatott hozzánk egy közleményt, amelyből kiderült, hogy nem a "magyarok ügyessége" volt az ingyenes akció megszüntetésének oka.. A vállalat globálisan változtatta meg az akció feltételeit. Levelében kifejtette, hogy aktívan szeretné támogatni a mikro- és kisvállalkozásokat online marketing tevékenységeikben, ehhez pedig egyértelműen a az AdWords-t ajánlja. Az új feltételt, vagyis az ötezer forintos "minimális" költséget új, bevezető ajánlatként aposztrofálja a cég. (Úgy tűnik, mintha a Google az ingyenes kuponok elmúlt néhány évét nem is a mostani "új, bevezető akció" előzményének tekintené. - a szerk.)