Cégvilág

Francis Weill és Temesvári Zsolt
Francis Weill és Temesvári Zsolt
Forrás: Getronics

A doboztologató cégek kihalnak

Ahhoz, hogy rendszerintegrátorként a magyar IT-piac meghatározó szereplője maradjon, új stratégiára és új vezetőségre is szüksége volt a Getronics Magyarországnak. A nemzetközi és helyi változásokról Francis Weill regionális vezetővel, és a céghez frissen érkezett Temesvári Zsolttal, a Getronics Magyarország vezetőjével beszélgettünk.

– Az utóbbi időben vállalatuk sok céget vásárolt fel.

Francis Weill (F.W.): A Getronics az elmúlt időben sokat változott, 500 millió árbevételű, 5000 alkalmazottat foglalkoztató cégből többnyire a különböző stratégiai felvásárlások kapcsán – melyet többek között a nyáron akvirált amerikai Pomeroy is fémjelez – az elmúlt másfél évben 1,4 milliárd eurós bevételű céggé nőtte ki magát a vállalat, amely 9000 alkalmazott szaktudásával segíti az ügyfeleket, 23 országban.

Temesvári Zsolt (T.Zs.): A vállalat négy fontos alappillére van. Egyik a cloud IT outsourcing, szerte a világban 20 adatközpontja van a cégnek, illetve stratégiai partnere vagyunk a Microsoftnak az Azure területén, a privát publikus felhőszolgáltatások szakértője vagyunk.
A második alappillér az integráció, ezen a téren az iparági nagy szereplőkkel már kapcsolatban vagyunk vagy hamarosan azzá válunk. Erre azért van szükség, hogy valóban integrálni tudjuk a különböző megoldásokat, legyen szó az SAP, Oracle, Salesforce rendszereiről vagy a Microsoft Azure, Amazon felhőszolgáltatásairól.
Harmadik üzletág az alkalmazások – egy korábbi spanyol felvásárlás kapcsán 2000 munkatársunk alkalmazás integrációval foglalkozik.
Negyedig területünk pedig a workspace vagyis a digitális munkaterület, világviszonylatban 10 millió eszközt menedzselünk.


 

– A magyar Getronics-nál is voltak a nyáron változások, főleg személyi téren.
F.W.: Arra jöttünk rá, hogy ahhoz, hogy a Getronics a nagy rendszerintegrátorok között maradjon, nézőpontváltásra van szükség. Nem elég rendszereket eladni az ügyfeleknek, hanem 360 fokos nézőpontú, értéknövelt megoldásokat kell szolgáltatni az ügyfeleknek. Egy olyan céggé kívánunk fejlődni, ahol a nagy, de a közepes méretű vállalatok is megtalálják a szükséges megoldást IT-problémáikra. Diverzifikálni szeretnénk ügyfeleinket is, jelenleg a kormányzat szektor a legnagyobb megrendelőnk, 70 százalékos aránnyal – a nagy vállalatokban, a profi IT-megoldásokban gondolkodó közepes helyi és nemzetközi cégekre összpontosítunk. Sajnos, a régi magyar vezetőséggel nem sikerült a kívánt irányba vinni a céget, ezért volt szükség a személyi változtatásra.

– Milyen stratégiát tart fontosnak új vezetőként?
T.Zs.: A Francis Weill kollégám által említett értéknövelt, tudásalapú szolgáltatások erősítésében látom a jövőt, hiszen a gyakorlatilag doboztologató, de magukat rendszerintegrátoroknak tartott cégeknek nincs fejlődési lehetőségük. Rövidtávú cél, hogy a sales csapatot erősítem, ide keresek további kollégákat. A már említett ügyféldiverzifikáción is erőteljesen dolgozunk. A cloud és alkalmazás üzletágak erősítését is elkezdtük.

– Miben látja a vállalat erősségét?
T.Zs.: Előny számunkra, hogy a Getronics 28 éve van jelen Magyarországon, ismernek bennünket, és a szolgáltató központunkkal együtt 200 fős csapattal dolgozunk. De azt sem szabad elfelejteni, hogy nemzetközi szinten egy 9000 fős csapat áll a háttérben. A vállalatnak a térségben nincs más képviselete – Romániában működik egy kisebb fejlesztői csapat –, így a célunk az, hogy Budapestről szolgáljuk ki egész Közép-Kelet Európát. A nemzetközi cég stratégiájához igazodva a magyar piacon is keressük azokat az innovatív IT-vállalatokat, amelyeket felvásárolhatunk.