Az IBM idén már öt kontinens 15 országának 40 adatközpontjából kínál felhő-szolgáltatásokat
ügyfeleinek. A meglévő 12 és a SoftLayer megvásárlásával birtokába jutott 13 adatközpontból
álló hálózat most további 15 létesítménnyel bővül, melyeket Hong Kongban, Mexikóvárosban,
Washingtonban, Dallasban, Londonban és Japánban, Indiában, Kanadában nyitnak meg.
A vállalat 2015-ös tervei között szerepel a közel-keleti és afrikai bővítés is.
Becslések szerint a globális felhőpiac forgalma 2020-ra eléri a 200 milliárd
dollárt. „Folyamatosak a befektetéseink a gyorsan fejlődő területeken” – nyilatkozott
Erich Clementi, az IBM globális technológiai szolgáltatásokért felelős alelnöke.
„Tavaly a SoftLayer megvásárlásával 2 milliárd dollárt fordítottunk felhő portfoliónk
fejlesztésére, a mostani bejelentéssel újabb hatalmas lépést tettünk a globális
bővülés felé.”
Az IBM új felhő beruházásaival olyan globális hálózat jön létre, melyben az ügyfelek
bárhonnan kezelhetik és ellenőrizhetik adataikat. Az IBM SoftLayerrel az üzleti
igényeiknek és az átláthatósággal szembeni elvárásaiknak legjobban megfelelő környezetet
és helyszínt választhatják; a technológia nagy teljesítményű szolgáltatásokra
képes a globális SoftLayer hálózatban. A globális hálózat és a lokális adatközpontok
kombinációja lehetőséget ad az ügyfeleknek, hogy ott és akkor helyezzék el, konszolidálják
és aggregálják adataikat, ahol és amikor szükségük van rá. A SoftLayer hálózati
architektúrájával a globális teljesítmény úgy optimalizálható, hogy a cégek a
nyilvános és ellenőrizhetetlen webes hálózatokat kerülve, privát hálózataikat
használhatják.
A megoldással hosszú távra tervez a cég: az infrastruktúra skálázható, biztos
alapokat teremt majd a globális felhőszolgáltatások kiterjesztéséhez, beleértve
a middleware és SaaS megoldásokat is. A SoftLayer rugalmassága és globális hálózata
a mobil, analitikai, közösségi médiás fejlesztésekre is ösztönzően hat majd.
Az IBM múlt héten, ugyancsak jelentős beruházás keretében, megalapította a Watson
Groupot. Az új üzleti egység feladata felhőalapú kognitív számítástechnikai és
Big Data innovációk fejlesztése és piaci bevezetése. Watson ilyen irányú fejlesztéseinek
platformja a jövőben éppen a SoftLayer lesz.