Cégvilág

HP_datacenter.jpg
Forrás: www.dqindia.com

Adatközpontok automatizáltan

A hibrid IT és az adatközpontok üzemeltetésének automatizálása jelenti a HPE tevékenységének egyik fő fókuszát – hangzott el a cég sajtóbeszélgetésén.

Szinte napra pontosan három évvel ezelőtt vált ketté a HP, és lett belőle a személyi számítógépekkel, a nyomtatókkal és az egyéb, egyéni felhasználói eszközökkel foglalkozó HP Inc., illetve a nagyvállalati  üzletágat továbbvivő Hewlett Packard Enterprise (HPE). Utóbbi hazai leányvállalata több mint száz főt foglalkoztat és idén a 20 milliárd forintot jóval meghaladó árbevételt fog elérni – mondta a cég sajtóbeszélgetésén Szpisják Tibor kereskedelmi igazgató.

A vállalat hazai forgalmának mintegy fele a szerverek értékesítéséből származik. Nem darabszámban erősek – a HPE felhagyott a legnagyobb számban értékesített, alacsony kategóriás szerverek forgalmazásával --, hanem értékben; utóbbi mérőszámot tekintve továbbra is a hazai piac több mint felét uralják. A különféle felhőszolgáltatásokat, saját működtetésű eszközöket, virtualizációs technológiákat ötvöző „hibrid IT” minél jobb kiszolgálásának jegyében azonban együttműködnek az iparág meghatározó vállalataival, hogy az ügyfelek szerteágazó igényeit minél teljesebben le tudják fedni.

A vállalat második fontos tevékenységi területe a úgynevezett „edge computing”, vagyis ahogy Szpisják Tibor fogalmazott, minden, ami az adatközpont és a végfelhasználó között történik – a végfelhasználó ez esetben pedig nem csak az ember lehet, hanem egy hálózatba kötött autó vagy akár egy Ipar 4.0 gyártósor is. A terület fontosságát mi sem mutatja jobban, hogy a következő négy év során 4 milliárd dollárt fektetnek az ilyen irányú fejlesztésekbe.

Végül a harmadik lényeges tevékenységi kör a szolgáltatásoké. (Nem az a fajta outsourcing, ami az EDS-sel került az egykori HP portfoliójába, mert a váláskor azt is leválasztották.) Inkább arról van szó, fogalmazott Kerekes József üzletfejlesztési igazgató, hogy az ügyfelek üzleti igényeiből kiindulva, velük szoros együttműködésben, egyfajta rendszerintegrációs jelleggel kialakítják a leginkább megfelelő megoldás koncepcióját, proof of concept-jét, és igény szerint meg is valósítják azt. Ma már nem processzorokról és tárolókapacitásról kell beszélgetni az ügyfelekkel, hangsúlyozta Kerekes József, hanem az üzleti problémát kell megérteni és arra kell megoldást kínálni.

Komoly probléma például az üzemeltetési szakemberek hiánya. A felhő vagy a outsourcing nem mindenütt járható út, a HPE ezért törekszik arra, hogy rendszerei minél automatizáltabban, emberi beavatkozást nem igényelve működjenek – ez a Zero Touch Provisioning. Az ezzel a technológiával felszerelt tárolórendszerek esetében például a problémák 85 százalékát már azelőtt el lehet hárítani, hogy azok az ügyfél számára érezhetővé válnának.