Vélemény

Színes nyomtatást az irodába?

Az IT-BUSINESS 10. számában megjelent egy írás az irodai nyomtatókról. Az abban leírtak egy része („A valóság pedig az, hogy nincs szükség a feketénél és fehérnél több színre a mindennapi irodai tevékenységekben.”) hozzászólásra késztette a világ legnagyobb nyomtatógyártóját. Az alábbiakban a HP Magyarország munkatársának, illetve az eredeti cikk szerzõjének véleményét közöljük.

Igen!

Imre Zoltán
termékmenedzser, HP Magyarország

 


A vállalati színes nyomtatást gyakran a marketingrészleg privilégiumának tekintik, vagy a dolgozóknak nyújtott „adómentes” természetbeli juttatásként kezelik. A vállalat számára azonban sokkal jelentõsebb területeken is szerepük van a színeknek. A színek információt hordoznak, szürkeárnyalattá degradálásuk információvesztést okozhat. A legtöbb alkalmazásban színesben dolgozunk. Fekete nyomtatáskor beazonosíthatatlanná válhatnak a színesben még látványos különbségek. A színek figyelemfelkeltõk. Ha jól bánunk a színekkel, a színes dokumentumok profizmust sugároznak. Elterjedt tévhit, hogy színesben nyomtatni drága, különösen tintasugaras nyomtatóval. A nyomtatási költség közel lineárisan függ a nyomtatott dokumentum fedettségétõl: a színes dokumentumok fedettsége nagyobb. Ha ez utóbbiakat fekete nyomtatón nyomtatnánk, akkor a színes esetéhez közel hasonló költséget kapnánk. Az irodai fekete-fehér nyomtatók lapköltségét ne egy otthoni használatra szánt tintasugaras nyomtatóval hasonlítsuk össze: a kimondottan üzleti használatra tervezett tintasugaras nyomtatókkal nem drágább nyomtatni, mint a belépõ szintû lézernyomtatókkal, akár színes, akár fekete-fehér dokumentumok költségét vizsgáljuk.

 

Nem!

Kenczler Mihály
újságíró

 


Viszonylag széles körû tapasztalatom azt mutatja, hogy a színes nyomtatásra az irodai gyakorlatban nincs szükség. Meggyõzõdésem, hogy nem a nyomtatványok, feljegyzések, levelek külleme jelent versenyelõnyt az üzleti folyamatokban, hanem a termék, szolgáltatás színvonala, a piac és az egyéb körülmények ismerete, hatékony kihasználása. Kereskedelmi érvelés az, hogy a fekete-fehér nyomtatás információveszteséget jelent. Ha a kiadványt eleve fekete- fehérre tervezték – jól –, akkor az minden információt átad. Kétségtelen, hogy színekkel több információt lehet adni, de ez nem jelenti egyben azt, hogy fekete-fehéren elvesztünk valamit. Ha nem bánunk jól a színekkel, az értéktelenséget sugároz. A színek helyes alkalmazása sajátos szakértelmet és érzéket követel, ami nem várható el a dolgozóktól. Az elõre gyártott sablonok alkalmazása pedig egyhangúságot – azaz valódi információvesztést eredményez. Általában pedig a tintasugaras nyomtatókkal lényegesen drágább a nyomtatás (magasabb a lapköltség), mint a kimondottan üzleti használatra tervezett lézernyomtatókkal. A háztartási tintasugaras nyomtatók egy patronkészlete annyiba kerül, mint egy háztartási lézernyomtató tonere, de az elõbbivel 500- 1000, utóbbival 5000 oldalt lehet nyomtatni.