Technológia

61_GYU_1336_2.jpg
Forrás: ITB
Régi szereplő újra a piacon

Garancia a köbön

Nem kell még temetni a személyi számítógépeket, mert a megfelelő jellemzőkkel bíró és kiváló szolgáltatásokat kínáló noteszgépekre továbbra is van kereslet. Az ABC Data ügyvezetőjével, Poros Gáborral és kereskedelmi igazgatójával, Szilágyi Enikővel beszélgettünk.

– Hogyan változott a disztribútor szerepe az elmúlt években, milyen új igényeket támasztanak a viszonteladó partnerek?

Poros Gábor (P.G.): A hagyományos disztribútori szolgáltatásokon túl (úgymint logisztika, finanszírozás) a partnerek egy része új és új szolgáltatásokat vár el. Segítenünk kell tudnunk abban, hogy saját tevékenységükre fókuszálva minél sikeresebbek legyenek. A gyártók pedig aktív közreműködést várnak el az új termék- és megoldástípusok (IoT, okos otthon, felhőszolgáltatások) piaci bevezetésében, az ügyféligények felkeltésében.

Szilágyi Enikő (Sz.E.): Különösen a kiskereskedelmi láncok és a webáruházak jelentkeznek új igényekkel. Mindkét csoport szívesen hagyatkozik a disztribútorra a kínált termékportfólió összeállításában. Mondjuk meg mi, hogy mi a kurrens termék, mit lehet eladni egy áruházban és mit kell szakkereskedésben értékesíteni. A webáruházaknak rendkívül fontos, hogy egyszerűen tudjanak csatlakozni a kereskedelmi interfészünkhöz, illetve sokan a mi raktárkészletünkre hagyatkozva ígérnek egy-két napon belüli kiszállítást.

– Mennyire segíti az ABC Datát ebben az új környezetben, hogy regionális jelenléttel bíró cég?

P.G.: Sok előnyt kínál, hogy a Baltikumtól Romániáig nyolc országot ölel fel a tevékenységünk. Nagyobb vásárlóerővel tudunk fellépni a gyártók felé, nagyobb termékválasztékot tudunk tartani, hatékonyabban tudunk raktározni, szállítani. A lengyelországi raktárainkból ugyanúgy 24 óra alatt szállítunk, mint a magyarországiból.

Sz.E.: De ezek csak akkor érnek valamit, ha hozzátesszük a saját értéknövelt szolgáltatásainkat, például azt, hogy utógondozzuk az általunk leszállított termékeket, nyomon követjük őket, amíg a polcokról a vásárlókhoz nem kerül. Figyeljük a partnerek készleteit, megnézzük, hogy melyik termék fogy, melyik nem, ennek alapján változtatásokat javaslunk. Valószínűleg nem véletlen, hogy az idei Distree konferencián a viszonteladók és a gyártók szavazatai alapján már hetedik alkalommal kapta meg a cégcsoportunk a „Central & Eastern Europe Consumer Tech Distributor of the Year” címet.

– A cég most a Toshiba noteszgépeivel bővíti a kínálatát. Van még fantázia a hagyományos számítógépek piacán?

P.G.: Régóta temetik a személyi számítógépeket, és tényleg csökken a piac, de vannak szegmensek, ahol még mindig erős a kereslet, például a gaming vagy a csúcskategóriás, vezetői gépek között. A Toshiba az utóbbi pár évben nem volt jelen a magyar PC-piacon, de korábban sokan használták és szerették a gépeit. Most a gyártó ismét erősíteni kíván a hazai piacon is és örülünk, hogy az ABC Data lehet ebben a disztribútor partnere. A közép- és felsőkategóriás üzleti noteszgépeket, mint például a Portege X sorozatot forgalmazzuk majd a kínálatából, mert ezek különösen vonzóak tudnak lenni az üzleti felhasználók számára.

– Milyen jellemzőik teszik vonzóvá ezeket a gépeket?

P.G.: A portfólió zászlóshajója az X20, amely egy Gorilla Glass üveggel ellátott, átfordítható, Full HD felbontású kijelzővel érkező, tabletként is használható notebook. A vékony számítógéphez óriási teljesítmény (Core i7 processzor, 16 gigabájt memória, 512 gigabájtos SSD), 13,5 órás üzemidő és 1,1 kilogrammos súly társul. Üzleti célú gépként jár hozzá a Windows 10 Professional és a TPM 2.0 titkosítási technológia.

De a habot a tortán a garanciális feltételek jelentik, amelyek egyébként az összes, általunk forgalmazott Toshiba géphez járnak. A notebookok két év nemzetközi garanciával érkeznek, amiből a gyártó az első évben egy úgynevezett Reliability Guarantee-t vállal, amely alatt, ha meghibásodik a gép, akkor nem csupán díjmentesen megjavítják és visszaadják a gépet, hanem annak teljes vételárát is visszatérítik.