Road

Ványa László, Flowmon
Ványa László, Flowmon
Forrás: ITB
Forgalomanalitika a vállalati vizibilitás szolgálatában

Informatika nélkül nincs üzlet, és fordítva

A minőség és az ügyfélélmény felértékelődött a vállalatok életében, a Flowmon megoldásaival láthatóvá válnak azok a sarkalatos pontok, ahol fejlesztésre van szükség. Ványa László, a Flowmon Networks magyarországi üzletfejlesztési vezetője szerint a piacon rendkívüli érdeklődés övezi megoldásukat, melyet az üzleti döntéshozók is felfedeztek maguknak.

– Hogyan alakult a Flowmon forgalomanalitikai megoldás elmúlt egy éve?

– Úgy tűnik, minden a helyére került. A piacon élénk érdeklődést tapasztalunk, talán most értette meg mindenki, hogy egy ehhez hasonló rendszerből nemcsak a műszaki vénával megáldott IT-szakértők, hanem az üzleti döntéshozók is hasznot húznak. Azt mindenki tudja, hogy informatika nélkül nincs üzlet. Ez fordítva is igaz: az üzletnek kell diktálnia, milyen informatikai megoldás szolgálja ki az igényeit. Nagyon sok esetben félreérti egymást az üzlet és az IT, és mi nagyban tudjuk segíteni, megkönnyíteni a kommunikációt a területek között, segítségünkkel tényleg megértik egymás igényeit és problémáit. Az üzleti oldal kap egy értelmezhető lenyomatot arról, hogy az informatika milyen minőségben szolgálja ki a vállalat stratégiai céljait, hol vannak a fájó pontok, ahol módosítani kellene. Az informatika pedig kap egy pontos visszajelzést rendszerei üzleti hasznáról.

– A megoldást felfedezték maguknak az üzleti döntéshozók is?

– Igen. Az egészben az a szép, hogy az üzleti döntéshozók hívnak magukhoz, hogy gyertek, hallottunk megoldásotokról, mondjátok el részletesen, hogy én, mint stratégiai döntéshozó, hogyan tudom mindezt hasznosítani. Amikor nyitott ajtókat döngetünk, könnyebb dolgunk van értékesítés terén is. Persze, azért el kell magyarázzuk, hogy a megoldás által teremtett vizibilitás hogyan fordítható le üzleti értékre. Rendszerünk minden vertikumban megállja a helyét, legyen az magánvállalat, közintézmény, állami vagy egészségügyi szervezet. Ez a fajta átláthatóság megmutatja azokat az érintett területeket, ahol érdemben hozzá lehet és kell nyúlni az informatikához, annak érdekében, hogy a minőség változzon.

– A minőség került az előtérbe a vállalatoknál?

– Azt tapasztaljuk, hogy a minőség és az ügyfélélmény nagyon fontos és fájó pontja a szervezeteknek. Nem elég, hogy működjön, mondjuk, egy banki alkalmazás, hanem annak minőségi élményt kell biztosítani a felhasználónak. Nemcsak az ügyfelek elégedettsége és az ő felhasználói élményük van manapság már a középpontban, hanem a belső ügyfelek – értsd munkatársak – felhasználói élménye is felértékelődött. Ők sem szeretik, ha az alkalmazások használata lassú, nehézkes – Flowmon forgalomanalitikai megoldásunk könyörtelenül rámutat ezekre a fejlesztendő területekre. Nemcsak a versenyszférában tevékenykedő vállalatoknak fontos a belső ügyfél elégedettsége, nagyon sok állami intézmény, szervezet, egészségügyi intézmény is figyel ezekre a korábban kevésbé fontosnak tartott részletekre.

– Az elkövetkező időszakban melyik területre összpontosítanak?

– Tavaly mindenhol tudatosan fejlesztettük partnerhálózatunkat, így most kellő minőségben lefedjük nemcsak a mi országunk területét, hanem mindazt a több mint 40 országot is, ahol jelen vagyunk. Ennek hatására azt várom, hogy a Flowmon megoldás értékesítésében igazi boom-ot regisztrálhatunk az előttünk álló évben. Továbbá a döntéshozóknak egyre fontosabb a trendek előrejelzése, de a stratégiát nem lehet csupán megérzés alapján alakítani. A prediktív elemzések segítenek a pontos tervezésben, a beruházások orientálásában, így egyre többen használják erre a célra is megoldásunkat.