Üzleti csomagok
A vállalatok körében folytatódott a távközlési csomagok térnyerése. A vezetékes szolgáltatások a meghatározók.
A vállalatok körében folytatódott a távközlési csomagok térnyerése. A vezetékes szolgáltatások a meghatározók.
Az elmúlt évek során az üzleti szegmensben – az 1+ fős hazai cégek és az intézmények körében – az internetelőfizetők aránya lassú növekedést mutat; a mobilhang-penetráció érdemben nem változott, miközben a fixtelefónia penetrációja évről évre csökken. A szervezetek által igénybe vett távközlési szolgáltatások leggyakoribb kombinációja (az esetek harmadában) a vezetékes telefont, a mobiltelefont és az internetet tartalmazza – nem feltétlenül ugyanannál a szolgáltatónál kötött előfizetésekkel.
A cégek is kedvelik a csomagokat
A különböző szolgáltatások egy csomagba foglalása ajánlat- és szerződésszinten a lakossági piacokon már régóta a szolgáltatók marketingstratégiájának meghatározó eleme, és az üzleti piacon is terjedőben van – állapítják meg a BellResearch szakemberei. A „bundlinggal” a telítődő piac szereplői igyekeznek minél jobban magukhoz kötni az ügyfeleiket, és szinten tartani az éles piaci versenyben egyre csökkenő arpu-t (az egy ügyfélre eső árbevételt). A csomagolás az ügyfelek számára is előnyös: a kutatási eredmények alapján az egyszerű számlázás, a könnyebb ügyintézés és a csomagolásból adódó árkedvezmények motiválják a legtöbb távközlési döntéshozót. Az ellenérvek leggyakrabban a túlzott függőséggel, a kiszolgáltatottsággal, illetve a hűségidővel kapcsolatban merülnek fel, de összességében is csak keceseknél.
Megjelent a mobil a csomagokban
ICT-report |
---|
Téma: Távközlési bundling az üzleti piacon Tartalom: Tartalom: szolgáltatói kapcsolatok; fixtelefónia, mobiltelefónia, internet, adatátvitel, televízió, üzleti kommunikációs és menedzselt szolgáltatások; távközlési szolgáltatáscsomagok elterjedtsége és összetétele, ict bundling, szolgáltatók megkeresései, információszerzés, ügyintézés. Információk: www.ictreport.hu |
A csomagokban továbbra is a vezetékes internet és a fixtelefon a meghatározó, ugyanakkor egyre gyakrabban megjelenik a mobiltelefon és a mobilinternet is a „bundled” megoldások részeként – mutatnak rá a BellResearch kutatói. A távközlési szolgáltatók szemszögéből a csomagok kialakításában az internet és a vezetékes telefon megkerülhetetlen; előbbi szerepét a mobilinternet fokozódó jelenléte tovább erősíti. A mobiltelefon bekapcsolásában azonban szintén komoly és valós igényeken alapuló potenciál rejlik – áll a Jelentésben. Az utóbbi szerepét az is erősíti, hogy a mobilhang és a mobilinternet – a fixhang-költések rovására – egyre nagyobb szeletet hasít ki a távközlési büdzsékből.