Piackutatás

A bankok is hajlandók átadni az üzemeltetést
A bankok is hajlandók átadni az üzemeltetést
Forrás: www.it-solutions.siemens.com

Pro/contra it-outsourcing

Az informatikai erőforrás-kihelyezés területén a megkérdezett 10-nél több alkalmazottat foglalkoztató cégek döntéshozóinak több mint fele semmiféle problémát nem tapasztalt a partnereivel, szállítóival való együttműködés során. Összességében a driverek felülmúlják az ellenérveket, bár a kivitelezés értékelését sok esetben nehezíti a megfelelő összehasonlítási alap hiánya.


Az informatikai outsourcing igénybevételére vonatkozó döntés hátterében éppúgy állhatnak szoros értelemben vett szakmai szempontok, mint gazdasági-pénzügyi jellegű motivációk. A Magyar Infokommunikációs Jelentésben erről kérdezett 10-nél több fős cégek mintegy ötöde szerint az alkalmazott informatikai erőforrás-kihelyezés esetében a szolgáltatási szint javulása volt a legfőbb motiváló erő, tizedrészük számára pedig a külsős partner jobb felkészültsége, a költségcsökkentés, a nagyobb fokú rendelkezésre állás, illetve a rugalmasság nyomott a legtöbbet a latban; és közel háromnegyed részük érezte úgy, hogy teljes mértékben teljesültek az említett elvárásaik – mutatnak rá a BellResearch elemzői.

Reflexió

„Tapasztalataink szerint valóban nem az informatikai vezetők hozzák meg a döntést az informatikai outsourcing szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban, hanem az üzleti vagy gazdasági vezetők. A cégvezetést pedig – különösen a válság kirobbanása óta – egyértelműen és elsődlegesen a költségcsökkentés motiválja, legyen szó akár in- vagy outsourcing döntésről. Informatikai outsourcing szolgáltatóként, és meglévő ügyfeleink visszajelzései alapján azzal is egyetértünk, hogy az outsourcing mellett a legjelentősebb érv a szolgáltatási szintek (sla-k) javulása. Azonban az elmúlt két évben jelentősen átalakultak a piaci igények, és a potenciális ügyfelek ma inkább az elérhető költségmegtakarítás miatt döntenek a szolgáltatás igénybevétele mellett” – mondja Rátkai Péter, a Getronics Magyarország ügyvezető igazgatója.

 

Fontos kitérni arra is, hogy a döntés elvi és gyakorlati súlya miatt az informatikai döntéshozók keze sokszor meg van kötve a vizsgált témakörben. Az it-feladatok kiszervezéséről csupán kétötödük dönthet teljesen önállóan, azaz saját hatáskörben, továbbá megközelítőleg ugyanekkora hányadnak van egyeztetési kötelezettsége, általában a felsőbb vezetéssel vagy az anyavállalattal szemben. Mintegy 20 százalékuk pedig egyáltalán nem dönthet ebben a kérdésben; indítványát be kell terjesztenie egy másik, a vállalati hierarchiában jellemzően magasabb döntéshozói szintre. Kiemelendő, hogy a fenti totális eredményeket jelentősen befolyásolta, hogy a kisebb cégeknél az it-döntéshozó gyakran maga az ügyvezető, ugyanakkor minél nagyobb egy vállalat, a dedikált it-vezető annál kevésbé dönthet önállóan – olvasható a BellResearch elemzésében.

ICT-report

Téma: IT-szolgáltatások

Tartalom: outsourcing-affinitás, it-szolgáltatások és megoldások igénybevétele; a döntéshozók kiszervezési jogosítványai; jelenlegi outsourcing-, outtasking- és hoszting-megoldások; it-vezetők elvárásai, hajtóerők és akadályozó tényezők; kihelyezéssel kapcsolatos jövőbeli preferenciák és tervek.

Információk:www.ictreport.hu

 

A piac korlátozott tudatosságát mi sem mutatja jobban, mint az, hogy a válaszadók közel kétharmada semmilyen megtérülési számítást sem végez az it-outsourcing döntéseket megelőzően. Ezen felül ráadásul a többség, a válaszolók több mint 70 százaléka esetében a szakmai intuíció előnyt élvez az egzakt metrikákkal, illetve a konkrét mérőszámokkal szemben, amelyekkel az informatikai erőforrás-kihelyezések hatékonyságát, sikerességét mérhetnék – világítanak rá a BellResearch kutatói.