Leggyakrabban a televízióra mint központi elemre épülnek a háztartási szolgáltatáskombinációk.
A lakossági internetpiacon a penetráció szolid, egyre kisebb mértékű bővülése mellett az előfizetések számának dinamikus emelkedése várható, elsősorban a mobilinternetnek köszönhetően.
Lassan nő a hazai háztartások pc-penetrációja; az otthoni számítógép és a net elterjedtsége közti „olló” bezárul, a leszakadók felzárkóztatása egyre nagyobb kihívást jelent.
Kutatási cikksorozatunk a Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb eredményeibe tekint bele, elsőként az üzleti internet helyzetéről adunk képet.
A Magyar Infokommunikációs Jelentés kutatási eredményeiből készített cikksorozatunk hetedik évfolyamának végére ért. A piac sarokszámai és főbb trendjei után a hazai kutatás hátterét mutatjuk be.
A magyarországi vállalatok és intézmények évente százmilliárdos nagyságrendben költenek hardver- és szoftverbeszerzésekre. De hová kerül a pénz?
Kellenek az új hívószavak, a mobilos értéknövelt szolgáltatások, amelyek újabb lépcsőfokot jelenthetnek az okostelefonok világában – óvatos lépések az nfc irányába.
Visszafogott tervezés jellemzi a hazai üzleti piacot, de a tudatosság is sok helyen hiányzik; a nagyvállalati döntéshozók optimistábbak, mint a kisebb cégek it-vezetői.
Az operációs rendszerek tekintetében a verziókövetési gyakorlat erősen konzervatív; szerveroldalon már inkább megjelentek a szabadszoftverek.
Az ellátottsági mutatók az elmúlt egy évben nem változtak számottevően, a mikrocégek egy része továbbra sem használ számítógépet; a fejlődés inkább a mobilitás terén érhető tetten.
Egyre több cég használ már üzleti alkalmazásokat, de a folyamatok jelentős része még mindig nem „gépesített”.