Évek óta nem elegendő az üzletimobil-árbevétel szinten tartásához a darabszám-növekedés. A megoldást jelenleg a mobiltelefonos internetezés jelenti – kérdés, hogy meddig.
Lassú növekedés tapasztalható az üzleti távközlési szolgáltatáscsomagok piacán, az ajánlatok mobilmegoldásokkal egészülnek ki.
Az üzleti adatkommunikációban folytatódik az ip alapú megoldások térnyerése, az alkalmazás területei is egyre szélesebbek.
A hazai üzleti és intézményi it-piacot a nagyvállalatok büdzséi határozzák meg – noha relatíve kevesen vannak, száz forintból ötvenkettőt ők költenek el.
Eléggé elterjedtek a hazai cégek körében az üzleti informatikai alkalmazások. De van hova fejlődni a támogatott folyamatok, a funkciók és a rendszerek összekapcsolásában.
Vállalati és intézményei körben az operációs rendszerek és az általános irodai szoftverek piacát stabil Microsoft-dominancia jellemzi.
A penetráció nő, a hangbevételek mégis csökkennek. Az egyensúlyt a dinamikusan terjedő mobilnet teremti meg – egyelőre.
Tovább növekedett az interneten vásárlók aránya, és az online vásárlás megítélése is kedvező, azonban a tájékozatlanság és a bizalmatlanság még sokakat tart vissza ettől a csatornától.
Jellemzően a tájékozódásra, információk beszerzésére terjed ki az e-ügyintézés. Nő az online csatorna jelentősége, de nem szorítja ki a személyes és telefonos kapcsolatot.
A jelenlegi számítógép- és internetpenetrációs szint mellett bőven van még tere a digitális érettség növekedésének – ehhez azonban láthatóan komoly erőfeszítések szükségesek.
Gyorsan nő a „lapostévék” elterjedtsége a magyarországi háztartásokban, és míg a mobiltévézést csak kevesen tartják igazán vonzónak, online tévéadást egyre többen néznek az interneten.