Internetkapcsolattal 680 ezer hazai háztartás rendelkezik; az elmúlt egy évben legjobban a főváros ellátottsága fejlődött, míg a községek lemaradása nem csökkent.
Négybõl már három hazai háztartásban található mobiltelefon, az ellátottság az elmúlt egy évben szinte minden korcsoportban számottevõen növekedett.
Vezetékes telefonvonallal 2,5 millió háztartás rendelkezik, az elő.zetések száma lassan csökken. A díjcsomagváltás legfontosabb indoka az alacsonyabb havidíj.
A számítógép és az internet elfogadottsága és megítélése jellemzően pozitív, a PC-használat elterjedtsége leginkább a fiatalok körében növekedett.
Az elmúlt egy évben alig nõtt a háztartások számítógép-ellátottsága; a vásárlást továbbra is elsõsorban az igény hiánya és a jövedelmi korlátok akadályozzák.
Az infrastrukturális akadályok és az alultájékozottság ellenére terjedõben vannak az integrált adat–hang megoldások.
A hazai vállalatok körében továbbra sem dívik a távközlési költségek tudatos tervezése. A legtöbb vezetõ szerint 2004-hez képest nem nõtt a büdzsé, fejlesztésre alig futja.
Tízbõl nyolc hazai cégnek van üzleti mobiltelefon-elõfizetése, a készülékek fele kezeli a wapot, és 39 százaléka a GPRS-t; mobil-adatátvitelt közel 30 ezer vállalat folytat.
A tíz fõ feletti szegmensben ma is közel háromezer hazai vállalat kapcsolja össze telephelyeit; az adat–hang konvergencia nyújtotta lehetõségeket csupán minden hatodik ilyen cég használja ki.
A tíz fő feletti szegmensben ma is közel háromezer hazai vállalat kapcsolja össze telephelyeit; az adat–hang konvergencia nyújtotta lehetőségeket csupán minden hatodik ilyen cég használja ki.
Az elmúlt egy évben számottevõen nõtt a magyarországi üzleti szféra honlap-ellátottsága, az idegen nyelvek terén azonban nem javult a helyzet.
A legtöbb hazai cégnél a tulajdonos szava határozza meg az informatikai fejlesztések irányát, a vállalatméret növekedésével emelkedik az IT-vezetők befolyása.