Menedzser-életmód

30_nwhighlands_420
Forrás: -

Felhőfutás

A túlfeszített menedzserélet káros az egészségre. A sport viszont hasznos. Használjuk az utóbbira az előbbi kütyüit – máris javul a közérzet.

Rengeteg sportalkalmazás létezik. Az okostelefon gps-e, gyorsulás- és elmozdulásérzékelője segítségével jól lehet mérni a szabadban, helyváltoztatással végezhető sporttevékenység paramétereit. A teljesség igénye nélkül ilyen a séta, a nordic walking, a kocogás, a futás, a sífutás, a kerékpározás bármely válfaja, a túrázás, a korcsolyázás szárazon és jégen, a hegymászás, az evezés, a lovaglás, sőt még a golfozás is kiválóan nyomon követhető, dokumentálható, sőt az adatok valós időben visszacsatolhatók a használóhoz az okostelefonokkal.

 


 

 

Az alkalmazások mérik és mentik az időt, a megtett utat (a térképpel együtt), részidőket, nyilvántartják az egyéni rekordokat. Böngészőből indítható alkalmazással is rendelkeznek, amellyel a mobilalkalmazásunk felhőn keresztül áll kapcsolatban. Utóbbi önt nyakon bennünket a mobileszközünk által beküldött adatok teljes körű feldolgozásával, kiértékelésével.

Az appok pluszszolgáltatásai alapján lehet választani közöttük. Van, amelyik érzékeli, ha az ember megáll egy kicsit pihenni futás közben, olyankor automatikusan leáll, majd elinduláskor újra „szolgálatba helyezi” magát. Ezzel a módszerrel nem romlik le az átlagsebességünk, ha megállunk egy kicsit szusszanni. Van, amelyik biztató szavakkal, részeredmények bemondásával ösztökél nagyobb teljesítményre.

 

Több, mint stopperóra

Többnyire az elégetett kalóriákat is becsli a program, ez értékes elérendő opció (meglátják, mennyire!). Kitűzhető olyan cél is a sima távolság- és térképmentésen felül, ahol az ember megadja a lefutandó távolságot vagy időtartamot, esetleg a térképen megjelöl egy célt, és a program el is navigálja oda. Meg lehet dönteni mások (barátok) vagy akár saját rekordjainkat, ehhez kellő inspirációt és nógatást kapunk a programtól.

Elmenthetjük kedvenc útvonalainkat, láthatjuk a mások által beküldött pályákat is. Csatlakozhatunk az azonos sportalkalmazást használók csoportjához, akár kommunikálhatunk is velük (a Facebookon is). Vetélkedhetünk egymással vagy csak passzívan szemléljük, más milyen eredményeket ért el azonos feltételek mellett. A legújabb (futócipőbe is beépített) pedométereket is támogathatják az alkalmazások. Levezényelheti a bonyolultabb cardio-tréningjeinket is mobil hajcsárunk, metronómként diktálva a tempót.

Napi adagjainkhoz pedig akár megjegyzéseket is fűzhetünk. Ha legalább 12 percet futunk egyhuzamban, akkor Cooper-tesztadatainkat is megkapjuk, ezáltal figyelemmel követhetjük fejlődésünket.

 

Alkalmazások

Endomondo Sports Tracker

Runtastic

RunKeeper

A napi betevő endorfinmámor

Jót tesz az önbecsülésünknek, ha egy tisztességesen lefutott, lekerekezett távot, lelkiismeretesen elvégzett tornagyakorlat-sort tudunk magunk mögött. Ezeket szolgai módon rögzíti a sportalkalmazás, és utólag már a székben hátradőlve elégedetten nyugtázhatjuk, a mai napon is tettünk valamit az egészségünk érdekében (statisztikamániások kedvükre gyönyörködhetnek a mindenre kiterjedő elemzések, grafikonok tömkelegében).

Aki megengedheti magának azt, hogy a napot reggel – még munka előtt – testedzéssel kezdje, az meg eleve duplán számít! Jó ötlet a háziorvosunkkal is konzultálni az életmódváltás előtt, fizikai állapotunkkal kapcsolatban neki vannak a pontosabb adatai.