B2B-körkép

Ványa László, Flowmon
Ványa László, Flowmon
Forrás: ITB
Közelebb kerül egymáshoz az üzlet és az IT

Proaktív együttműködésben a jövő

A megnövekedett feladatokra a vállalatok gyorsan, viszont időt és energiát spórolva szeretnének reagálni. Ehhez biztosít eszközkészletet a Flowmon forgalomanalitikai megoldása, mely az IT-szolgáltatók és ügyfeleik között képes proaktív partnerséget kialakítani – mondja Ványa László, a Flowmon Networks magyarországi üzletfejlesztési vezetője.

– Milyen trendeket tapasztal a Network Traffic Analysis (NTA) vagyis a hálózati forgalomanalitikai megoldások területén?

– Azt látjuk, hogy olyan eszközkészletet keresnek a vállalatok és az IT szolgáltatók a piacon, mely a reaktív IT-ból a proaktív IT-ba vezeti át őket. A forgalomanalitika más és más okokból fontos a vállalatoknak: nagyban függ nyilván a core tevékenységtől, van, aki az üzemeltetés támogatásra összpontosít, mások a biztonságra, vagy a pénzt termelő alkalmazásaiknak a minőségét igyekeznek meg megoldásunkkal javítani. Azonban mindenhonnan az az egységes visszajelzés érkezik, hogy eszközkészletünk segítségével sokkal proaktívabbak tudnak lenni, időt, energiát megtakarítva képesek reagálni a megnövekedett feladatokra. A hálózati vizibilitás hozadéka, hogy nem azon kell gondolkodniuk, hol lehet a probléma, hanem azon, hogyan lehet a gondokat orvosolni. Így a vállalat a drága erőforrásait, a megbecsült munkaerőt tudásához mérten tudja arra használni, amire eredetileg tervezte és alkalmazza.

– Bízzanak jobban a vállalatok az automatizáció bölcsességében?

– Igen, meg kell tanulniuk, hogy hagyatkozzanak az okos eszközökre. Tegyük fel, akár valami egyszerű probléma adódik, például a kollégák tömegesen nem tudnak használni egy szolgáltatást, akkor hagyományos eszközökkel egy napot is elveszíthetünk a probléma feltárásával. Automata rendszereinktől csak meg kell kérdezni, mi lehet a probléma, és máris annak elhárításával foglalkozhatunk. Így hosszú kiesés helyett nagyon rövid szünet után folytatható a munka. Merjük az okos rendszerekre, az automatizációra bízni a hibakeresést, a szakemberek tudását használjuk olyan területen, ahol arra valóban szükség van.

– A Flowmon forgalomanalitikai megoldást sok IT-szolgáltató használja saját ügyfeleik kiszolgálására. Náluk is változott a hozzáállás?

– Az IT-szolgáltatóknak óriási idő és energia lenne minden ügyféllel ugyanolyan mélységben és minőségben foglalkozni egy megbízható eszközkészlet híján. Segítségünkkel sokkal gyorsabban jutnak információkhoz saját ügyfeleikről, a problémákat mélyebben képesek megérteni, hatásukat átlátni. Ez azt jelenti, hogy marad idő a problémák elemzésére, azok kezelésére. Sőt, arra is jut idő, hogy a szolgáltató az ügyféllel közösen együtt gondolkodjon a jövőről, proaktív módon javasoljon megoldásokat, azokra a gondokra, amelyeket a hálózati vizibilitást biztosító termékünk feltárt. A service providerek élete már nem arról szól, hogy 0-24-ben csak hibákat hárítanak el, hanem együtt tervezik az ügyféllel az üzletet kiszolgáló beruházásokat.

– Akkor már nem is ügyfelekről, hanem partnerekről beszélünk.

– Valóban, az IT-szolgáltató olyan proaktív partnere lehet a kiszolgált cégeknek, aki érti, hogyan működik a partner és célzott ötleteikkel segítik azok fejlődését. Vagy ha problémát tapasztalnak, akkor az IT-szolgáltató hatékonyan, gyorsan, érdemben tud javaslatot tenni a fejlesztendő területről, hogy ez többet ne forduljon elő. Az üzletet és az IT-t valóban közelebb hozzuk egymáshoz, és ebben van az óriási érték. A Flowmon ehhez tud egy hatékony eszközkészletet és platformot adni, ami valóban segít ezt az első látásra távol lévő két világot egy csapattá rázni.