Anno/Futurum 2019

Gönczy Gábor, Stylers Group
Gönczy Gábor, Stylers Group
Forrás: ITB
A magyar piac lerázta, Amerika felkarolta: hazahozták a jövő technológiáját

Amerikából jöttem, mesterségem címere…

A céget, amit egy évtizeddel ezelőtt a magyar piac zöldfülűnek titulált, az amerikai piac tárt karokkal fogadta, a három főből álló magyar vállalkozás pedig azonnal megvetette a lábát a „lehetőségek földjén”. Úgy tűnik, a magyar piac is megérett a Stylers Group szolgáltatásaira, de nemcsak IT-fronton hozzák el a jövő technológiáit a hazai projektjeikbe, hanem a bootcamp funkcióját is újraértelmezik.

A Stylers idestova 15 éve tevékenykedik az informatika területén, noha az alapító tagok közt vegyész-, bio- és műanyagipari mérnök is akad Gönczy Gábor, Laczkó Gábor és Tiszavölgyi Péter személyében. Az egész egy egyetemi hírlevelében felbukkant álláshirdetéssel indult. Egy New York-i cég informatikai projektmenedzsert keresett. Gönczy Gábor jelentkezett, felvették, a bevételből pedig beindították a céget. A többi már történelem.

 

A behozhatatlan know how versenyelőnye

„Az első nagy munkánk a Thevisualmd.com-nak készült, és egy online prezentációs szoftvert kellett fejlesztenünk, amely kifejezetten az orvosoknak szólt. Bemutatták a San Francisco-i TED-konferencián is” – meséli a kezdetekről Gönczy Gábor.

A siker nem maradt el, ami a tőkét és az újabb megrendeléseket is hozta magával. Köztük volt Deepak Chopra indiai származású amerikai író, és rajta keresztül ismerkedtek meg, majd váltak az Oprah Winfrey médiabirodalom beszállítójává is. „Ez olyan technológiai és üzleti know how-t adott, ami akkor a magyar piacon nem volt még jelen. Mi tudtuk, hogy képesek vagyunk akár olyan nagy terhelésű szoftverek írására is, ami egymillió egyedi látogatót elbír naponta, mégsem vettek komolyan minket. Talán azért, mert túl fiatalok voltunk, vagy egyszerűen nem volt megérve ránk a hazai piac” – fogalmazott Gönczy Gábor.

Ám ami itthon elutasítást, az Amerikában egy San Diegó-i irodát és csapatbővülést hozott, a cégnek pedig híre ment, ennek köszönhetően pedig az elmúlt négy évben itthon is egyre több nagyvállalat kereste fel a Stylerst.

 

Beskatulyázás nélkül: szoftverfejlesztés minden mennyiségben

A budapesti irodával is rendelkező cég 2018 végére csaknem félmilliárd forintos árbevételt produkált, a legkülönfélébb AR/VR, mobilalkalmazások és webes szoftverek, vállalati IT-rendszerek, ERP, CRM fejlesztésével is foglalkoznak. Itthon többek közt olyan nagyvállalatokkal dolgoztak együtt, mint az ELMU, MOL, KPMG, Raiffeisen, de a HPE Magyarország oktatási partnerévé is váltak. Ugyanis a szoftverfejlesztésen túl három éve a bootcampek világába is belevetették magukat.

„A harmadik cég voltunk, amely bootcampet indított, viszont mi nem akarunk versenybe szállni. Azzal a céllal hoztuk létre a Braining Hubot, hogy reagáljunk a piacot sújtó fejlesztőhiányra, és kineveljük magunknak az utánpótlást. Sőt, mi is fel akartuk szedni az új tudást” – tette hozzá Gönczy Gábor.

Azonban a helyzet úgy hozta, hogy a tavalyi évben közel 100 embert sikerült piaci környezetbe helyezniük, a Braining Hub pedig egyre népszerűbbé vált. „Nagyon sok vállalati tréninggel keresnek meg minket, így nekik és a már meglévő partnereinknek is végzünk különböző oktatásokat, továbbképzéseket, ahol már megjelennek a legújabb technikai megoldások is” – mondta Gönczy Gábor.

„Az amerikai piacon is jelen vagyunk, ahol más az üzleti és a technológiai know how, gyakorlatilag ezáltal a jövőbe látunk és tudjuk, hogy mi lesz a meghatározó trend, ami fél, egy év múlva a hazai piacon is megjelenik. A Stylers és a Braining Hub is máshogy látja a piacot, ezért ami Amerikából indul, az nálunk zárul vagy a technológiai megoldásokban vagy a Braining Hubnál tréning formájában” – zárta gondolatait Gönczy Gábor.