Anno/Futurum 2019

Pflanzner Sándor, ADAPTO
Pflanzner Sándor, ADAPTO
Forrás: ITB
Szőlő és szoftver

A kockázat kezelve jó

Bőven lenne még mit modernizálni a magyar vállalatok folyamatszabályozási és kockázatkezelési gyakorlatán. A megoldások már elérhetők, de nem minden céget könnyű rávenni a használatukra.

Bármennyire is meglepő, vannak párhuzamok a szőlészet-borászat és a folyamatszabályozás hazai gyakorlata között. Pflanzner Sándor, az ADAPTO Solutions Kft. fejlesztési vezetője mindkettőhöz ért – előbbi elsőként tanult szakmája és hobbija, utóbbi pedig a cég fő tevékenységi területe. Ám mint mondja, a szőlészeti képzéseken még mindig ugyanazt tanítják, mint harminc éve – mintha semmilyen változás nem történt volna az elmúlt három évtizedben.

A folyamatok (egyébként szabványokon alapuló) szabályozásánál ugyanez a helyzet. „Az erre vonatkozó legfrissebb ISO szabvány is már 2014-ben jelent meg, de ezt Magyarországon gyakorlatilag sehol sem sikerült adaptálni. Találkoztunk igazán nagy magyar iparvállalattal, ahol az információs adatvagyon leltárt még az 1996-os módszerek és gondolkodásmód alapján végzik” – festi le a nem túl rózsás helyzetképet Pflanzner Sándor.

 

Elviszik a hírt

Ez az ADAPTO dolgát sem könnyíti meg, hiszen a felhasználók nem kis hányada még nem ismerte fel a kockázatkezelésben és folyamatszabályozásban élenjáró szolgáltatások előnyeit. „Ezért azt tesszük, amit ilyenkor tenni kell: evangelizálunk. Terjesztjük az örömhírt, hogy itt egy technológia, amely számos fájó pontra egyszerűen igénybe vehető gyógyírt kínál. Egyébként a szőlészetben is pont ez van. Győzködni kell a gazdákat, hogy ne vágják ki a furmintot, amit Burgerlandban éppen gőzerővel telepítenek” – mutat rá egy újabb párhuzamra a fejlesztési vezető.

Az evangelizációban az újonnan kialakított, kiváló értékesítési partnerhálózat van a segítségükre. Nem olyan partnereket kerestek, akik csak elvégzik az elvállalt feladatot, nem törődve azzal, hogy ténylegesen mekkora értéket teremtenek az ügyfél számára. A vállalat megtalálta azokat a társaságokat, amelyek hozzájuk hasonlóan gondolkodnak, és saját tanácsadási portfóliójukat ki tudják egészíteni az ADAPTO rendszerrel. Ha például folyamatszervezési feladattal bízzák meg őket, nem egyszerűen Visióban megrajzolnak valamit, amit ezután semmire sem lehet használni, hanem az ADAPTO rendszerét használva egy sokkal szélesebb körű szolgáltatást kínálnak az ügyfélnek. A folyamatszervezés mellett például elkészíthetik az üzletmenet-folytonossági terveket, gondoskodhatnak az információbiztonságról és a kockázatok átfogó kezelésről – vagyis többlet értéket teremtenek számára.

 

Eszköz az ügyfélnek

Pflanzner Sándor szerint az evangelizáció annyiban sikeres volt, hogy egyre több ügyfél igényli ezt az értéket. Az első modul használatba vétele után már sokszor kérik az újabb és újabb funkcionális modulokat. Az ADAPTO azért is jó választás sokak számára, mert nem egyszeri megoldást kínál. A technológia révén az ügyfél maga is meg tudja oldani a változáskövetést, a folyamatok, a kockázatok aktualizálását.

Jövőre is folytatják a piaci ismeretterjesztést és ahogy eddig is, tovább egyszerűsítik a rendszer használatát. Ahogy a fejlesztési vezető fogalmaz, a felhasználói élmény nem csak a mobil applikációknál fontos. Van olyan partner, amelyik néhány éve még visszarettent a rendszer alkalmazásától, ám az új fejlesztéseknek köszönhetően már örömmel vették fel portfóliójukba. „Nem tartok a jövőtől, mert a munkatársaink hozzám hasonlóan maximalisták, imádnak precízen dolgozni, ami egy szoftvercégben nem hátrány”, teszi még hozzá Pflanzner Sándor.