AnnoFuturum 2018

Bódi Gábor, T-Systems Magyarország
Bódi Gábor, T-Systems Magyarország
Forrás: ITB
Tanulni a kkv-któl

Igények szerint szegmentálni

Jelentős átalakulások közepette van a T-Systems Magyarország. A nagyvállalati ügyfelek után immár a kkv-kat is kiszolgálják, amihez új megközelítést alkalmaznak. Mindeközben pedig gőzerővel halad a vállalat ügyfélközpontú digitalizációja is – mondja Bódi Gábor vezérigazgató-helyettes.

– Ha röviden kellene jellemezni a T-Systems idei évét, mit mondana?

– Talán azt, hogy számtalan kihívással találkoztunk, de ezek révén nagyot sokat tudtunk tanulni is. A legtöbb feladatot az adta, hogy a Magyar Telekomtól átvettük a kis- és középvállalati ügyfeleket, ezzel kapcsolatban pedig egyfajta tömegpiaci tevékenységet kellett integrálni a korábbi, a nagy ügyfelek egyedi kiszolgálására alapuló üzleti modellünkbe. Erre szervezetileg és működésben is fel kellett készülni, ehhez kell igazítani a belső digitalizációt. No és persze nem feledkezhettünk meg a pénzügyi céljainkról sem, hiszen növekedést tűztünk ki magunk elé.

– Hogyan fog neki a saját digitalizációjának az a cég, amely már évek óta a digitális transzformációt tűzte zászlajára?

– Ahogy az ügyfeleinknek tanácsoljuk, mi sem a technológiákból indulunk ki. Az ügyfelek szemszögéből vizsgáljuk meg a folyamatainkat, hogy hol tudunk javítani rajtuk – ez pedig nem egy határidős feladat, hanem állandósult kihívás. Nem l’art pour l’art digitalizálunk, hanem egyértelműen az ügyfélkiszolgálás színvonalának növelése a célunk. Nem azt tekintjük célnak, hogy 2019 áprilisára a folyamataink 98 százaléka digitális legyen, hanem azt, hogy lássuk, tanulmányozzuk és ügyfeleinkkel közösen alkalmazzuk azokat a trendeket, amelyek meghatározzák az infokommunikációs piacot. Mindezt persze úgy, hogy a korábbinál gyorsabban, hatékonyabban reagáljunk az ügyfeleink igényeire. Ebben azt gondolom, egészen világosan látszanak az előttünk álló lépések.

– Milyen üzleti módszereket és technológiákat alkalmaznak a kkv-k kiszolgálására?

– Az egyik fontos irány, hogy a nagyvállalatok számára egyedileg kidolgozott megoldásainkat tervezzük át úgy, hogy költséghatékonyabban, de ugyanazzal az eredménnyel alkalmasak legyenek a kkv-k igényeinek kielégítésére. Ehhez persze más értékesítési csatornákra és megvalósítási szervezetre, folyamatokra van szükség. Ezek kialakítása idén megtörtént. A másik nagyon fontos szempont, hogy a kkv-kat is sok tekintetben egyedileg kell kezelni. Számunkra a nagyvállalati tapasztalat ebből különösen hasznos, hiszen az adott cég előtörténete, mérete, szektora éppolyan meghatározó, mint a növekedési tervei vagy a kiszolgált ügyfélköre. A legkisebb vállalatok, az általunk small office és home office szegmentációba tartozó üzletek mentalitásukban és igényeikben valahol a lakossági és az üzleti ügyfelek között helyezkednek el. Nekik a lakossági szolgáltatások szemléletét kell átültetni az üzleti gyakorlatba, erre nagyon jó példa a Magenta 1 Business ajánlatunk, amelyről a lakosság számára meglévő ügyfélszolgálati pontokon tudnak informálódni. Az ő ügyintézésük is hasonlít ahhoz, ahogyan magánszemélyként én intézném az előfizetésemet. Nem azért, mert mi így osztottuk fel az erőforrásainkat, hanem azért, mert ezek a cégek így szervezik az életüket.

– A T-Systems az állami szféra egyik legjelentősebb informatikai beszállítója. Hogyan értékelik az ITM megalakulását és működését?

– Amire építünk, az a jó kapcsolat és a bizalom, amit sikeres projektek hosszú sora alakított ki. Az ITM innovációs hubként lehetőséget teremt komplex, hosszú távú projektek kialakítására így olyan prioritásokat helyezünk közösen fókuszba, mint az 5G vagy a mesterséges intelligencia.