AnnoFuturum 2017

37_Ocskay_Szilard_GYU_7434_2.jpg
Forrás: ITB
Új székház és növekedés

Ocskay Szilárd, NEXON: Több lépéssel a piac előtt

Új, ultramodern székházában kezdheti már az új évet a NEXON, de 2017 nem csak a költözés miatt emlékezetes a vállalat számára. Folytatódott a termékpaletta bővítése és modernizálása, és a GDPR-felkészülés is sok munkát adott – mondja Ocskay Szilárd ügyvezető igazgató.

– Milyen piaci körülmények között tevékenykedett a NEXON az elmúlt egy évben?

– Több kedvezőtlen tényező hatását kellett kezelnünk. Számos nemzetközi ügyfelünknél a kiszolgáló háttérterületeket, így a HR-t is globális központokba vonták össze, tekintet nélkül a hazai sajátosságokra. Szerencsére több ilyen projektet is sikerült visszanyernünk, mert az általunk nyújtott színvonalat nem tudták kiváltani. A NAV szolgáltatásainak szélesítése, a munkaerőhiány és a bérköltségek jelentős növekedése is kedvezőtlenül érintett bennünket. Így mindenképpen örömtelinek mondható a 2017-ben elért 9-10 százalékos növekedésünk.

– Milyen fejlesztésekkel sikerült ezt elérni?

– Mindig igyekszünk elébe menni a világnak, és nyugodtan mondhatom, nem egy megoldásunk felveszi a versenyt a nyugati cégek termékeivel. Idén a NEXON_PORT legtöbb szolgáltatása elérhetővé vált mobil eszközökről (ez a NEXON_PORT+). És ez nemcsak egy „csili-vili” felület, hanem mögötte ott van a teljes rendszer, minden funkciójával és adatával. Egy másik újdonságunk a kompetencia alapú beosztás-tervező, amelyből a világon sincs sok, különösen nem ilyen ár-érték arányban.

– Ősszel több rendezvényen is foglalkozott a NEXON a GDPR-ral. Milyennek látja a magyar cégek felkészültségét, és Önök hogyan segítenek az ügyfeleiknek?

– Az utóbbi kérdésre egyszerűbb a válasz. A NEXON termékei műszaki szempontból mindig megfeleltek a hatályos adatvédelmi szabályoknak, így megfelelnek a mostani GDPR előírásainak is. A NEXON_PORT révén pedig könnyen megvalósítható az adatok feletti önrendelkezés is. Ezzel együtt azt látom, hogy a vártnál is nagyobb munkát fog jelenteni a megfelelés dokumentálása. Szerintem a jogszabály jó néhány eleme csak a következő évek során válik kellőképpen átgondolttá, és napi szinten alkalmazhatóvá.

– Nemrég költöztek be új irodaházukba. Az első hetek tapasztalatai alapján olyan lett, amilyennek elképzelték?

– Általános vélekedés szerint is a Váci út egyik meghatározó irodaházát hoztuk tető alá. Olyan irodaházat szerettünk volna, amely vonzó munkakörnyezetet teremt a kreatív emberek számára, és emelt szintű szolgáltatásokat biztosít ügyfeleink részére. Nem szimplán beruházók vagyunk, magunknak építettük az irodaházat, ez is azt mutatja, hogy bízunk a jövőben.

– Milyen tervekkel vágnak neki a 2018-as évnek?

– Folytatjuk a komplex és integrált HR-rendszerünk fejlesztését. Szerencsére a magyar piacon is vannak olyan ügyfelek, akik igénylik a legjobb megoldásokat, mi pedig szeretünk ilyeneket fejleszteni. Jövőre elkészül az új teljesítménymenedzsment modul, és teljesen megújul a beléptető rendszerünk. Létrehoztunk egy tanácsadó céget is, amellyel erőteljesebben szeretnénk a HR-tanácsadásra fókuszálni, különösen, hogy javaslatainkat meg is tudjuk valósítani. Mindezeken túl az outsource tevékenységünket is szeretnénk erősíteni.