– Milyen piaci körülmények között tevékenykedett a NEXON
az elmúlt egy évben?
– Több kedvezőtlen tényező hatását kellett
kezelnünk. Számos nemzetközi ügyfelünknél a kiszolgáló háttérterületeket, így
a
HR-t is globális központokba vonták össze, tekintet nélkül a hazai
sajátosságokra. Szerencsére több ilyen projektet is sikerült visszanyernünk,
mert az általunk nyújtott színvonalat nem tudták kiváltani. A NAV
szolgáltatásainak szélesítése, a munkaerőhiány és a bérköltségek jelentős
növekedése is kedvezőtlenül érintett bennünket. Így mindenképpen örömtelinek
mondható a 2017-ben elért 9-10 százalékos növekedésünk.
– Milyen fejlesztésekkel sikerült ezt elérni?
– Mindig igyekszünk elébe menni a világnak,
és nyugodtan mondhatom, nem egy megoldásunk felveszi a versenyt a nyugati cégek
termékeivel. Idén a NEXON_PORT legtöbb szolgáltatása elérhetővé vált mobil
eszközökről (ez a NEXON_PORT+). És ez nemcsak egy „csili-vili” felület, hanem
mögötte ott van a teljes rendszer, minden funkciójával és adatával. Egy másik
újdonságunk a kompetencia alapú beosztás-tervező, amelyből a világon sincs sok,
különösen nem ilyen ár-érték arányban.
– Ősszel több rendezvényen is foglalkozott a NEXON a
GDPR-ral. Milyennek látja a magyar cégek felkészültségét, és Önök hogyan
segítenek az ügyfeleiknek?
– Az utóbbi kérdésre egyszerűbb a válasz. A
NEXON termékei műszaki szempontból mindig megfeleltek a hatályos adatvédelmi szabályoknak,
így megfelelnek a mostani GDPR előírásainak is. A NEXON_PORT révén pedig
könnyen megvalósítható az adatok feletti önrendelkezés is. Ezzel együtt azt
látom, hogy a vártnál is nagyobb munkát fog jelenteni a megfelelés
dokumentálása. Szerintem a jogszabály jó néhány eleme csak a következő évek
során válik kellőképpen átgondolttá, és napi szinten alkalmazhatóvá.
– Nemrég költöztek be új irodaházukba. Az első hetek
tapasztalatai alapján olyan lett, amilyennek elképzelték?
– Általános vélekedés szerint is a Váci út
egyik meghatározó irodaházát hoztuk tető alá. Olyan irodaházat szerettünk
volna, amely vonzó munkakörnyezetet teremt a kreatív emberek számára, és emelt
szintű szolgáltatásokat biztosít ügyfeleink részére. Nem szimplán beruházók
vagyunk, magunknak építettük az irodaházat, ez is azt mutatja, hogy bízunk a
jövőben.
– Milyen tervekkel vágnak neki a 2018-as évnek?
– Folytatjuk a komplex és integrált
HR-rendszerünk fejlesztését. Szerencsére a magyar piacon is vannak olyan
ügyfelek, akik igénylik a legjobb megoldásokat, mi pedig szeretünk ilyeneket
fejleszteni. Jövőre elkészül az új teljesítménymenedzsment modul, és teljesen
megújul a beléptető rendszerünk. Létrehoztunk egy tanácsadó céget is, amellyel
erőteljesebben szeretnénk a HR-tanácsadásra fókuszálni, különösen, hogy
javaslatainkat meg is tudjuk valósítani. Mindezeken túl az outsource
tevékenységünket is szeretnénk erősíteni.