Hírháttér

09_Bodrogkozi_Laszlo_420
Forrás: -

Testre szabott értékesítés

Az elmúlt években a fizetőképes vásárlói kör szűkült, és ezzel együtt jelentős mértékben szegmentálódott. A vevők egyre inkább személyre és testre szabott termékeket, szolgáltatásokat keresnek, a vállalatoknak így ehhez igazodó ajánlatokkal kell megjelenniük. Ám az értékesítés csak akkor lesz hatékony, ha megfelelő szoftverekkel támogatják.

A vevői igények változása nyomán a vállalatoknak egyre összetettebb termékstruktúrát kell fenntartaniuk, s gyorsan kell reagálniuk az igényekre. Ráadásul az aktivitást folyamatosan mérni is kell, hogy követni tudják az egyes ajánlatok fogadtatását. Új tendencia, hogy a cégek célzott, szűkebb célcsoportokra optimalizált ajánlatokkal keresik meg az ügyfeleket. Ez a gyakorlatban az ajánlatok napi vagy heti rendszerességű aktualizálását jelenti.

 

Csak gyors átfutással

Bodrogközi László, Neuron Software
Bodrogközi László, Neuron Software
„Ennek a kihívásnak úgy lehet megfelelni, ha az új termékajánlatok nagyon gyorsan futnak át a vállalati folyamatokon az ügyféligény felmérésétől az ajánlat kialakításán keresztül a megvásárolható szolgáltatáscsomagig” – mutat rá Bodrogközi László, az értékesítéstámogató szoftvereket fejlesztő Neuron Software ügyvezető igazgatója. Ezt az összetett vállalati rendszerekben csak nagyfokú integrációval és erre specializált megoldásokkal lehet hatékonyan kezelni. Olyan megoldásokba érdemes beruházniuk a vállalatoknak, amelyek gyorsan tudják kezelni az ajánlatportfólióhoz kapcsolódó változásokat. Ami talán ennél is fontosabb, hogy a munkatársaknak az ügyféllel való kommunikációjuk során már az ügyfélspecifikus ajánlatokat kell látniuk, ami jelentősen növeli az értékesítés hatékonyságát.

Az elmúlt 1-2 év tovább színesítette ezt a képet. A már hagyományosnak tekinthető személyes és online csatornák mellett megjelent a közösségi média és a mobilalkalmazások platformja. Az aktív kommunikáció és folyamatos interakciók magas vásárlási aktivitást eredményeznek, ahol a vásárló az ügyfélérték-növekedés mellett pozitív élménnyel is gazdagodik.

 

Rúgjuk be a motort!

Olyan megoldásokat kell tehát készíteni, amelyek az összes értékesítési csatorna számára biztosítják az ügyfélspecifikus ajánlatokat, valamint rugalmasan és hatékonyan támogatják az értékesítési, marketing- és informatikai területeket.

Az értékesítés-támogató szoftverek segítségével az ügyfelek termékeket, szolgáltatásokat rendelhetnek és módosíthatnak. Történhet ez egy ügyfélszolgálatos közreműködésével, vagy önkiszolgáló módon. A fejlettebb értékesítési rendszerek mögött „termékmotor” áll.

A termékmotor tartalmazza az ajánlatok összes adatát és azok összefüggéseit, így azokat egy helyen lehet megadni, jelentősen lerövidítve a paraméterezés folyamatát. Ez biztosítja továbbá az összes értékesítési csatorna kiszolgálását, elősegítve a testre szabott értékesítést.

Ez jelentős üzleti előny a rövid, 1-2 hetes kampányok esetében, ahol nem egységesen és országosan zajlik a promóció, hanem térségenként eltérő tartalommal, igazodva a helyi igényekhez. A motor segítségével hatékonyan szegmentálhatók az ügyfelek, akik így személyes ajánlatokat kapnak. Olyan területeken érdemes ezt bevetni, ahol nagy a verseny az ügyfelekért, így létfontosságúak a testre szabott ajánlatok.

 

Új csatornák

Az ügyfélkiszolgáló csatornák között meg fog jelenni a közösségi média és a mobiltelefon is. Egy jó értékesítés-támogató szoftver ezeket is ki tudja szolgálni. Például egy Facebook- vagy egy mobilalkalmazással meg lehet célozni egy jól definiálható felhasználói kört, s ezen a csatornán indítani lehet számukra egy specifikus kampányt. Ezeknél a csatornáknál az ügyfél könnyen azonosítható, így a rendszerek segítségével hatékony kommunikáció folytatható, akár hétről hétre változó tartalommal.

Ezek segítségével megszűnnek a hosszú ügyféllisták, gyakran hiábavaló telefonos megkeresések, és az értékesítő munkatársaknak sem kell elveszniük a számos szempont szerint szegmentált ügyfélkörben. A rendszer ugyanis mindent kigyűjtve eléjük tesz, jelentősen felgyorsítva és költséghatékonnyá téve az értékesítési folyamatot.