Hírháttér

netadó
Forrás: ITB

Lenyelik a telekomadót

Az elmúlt 6–9 hónapban jelentősen megváltozott az Invitel hazai szolgáltatási portfóliója. A cég optikai hálózat építésébe kezdett, bővítette üzleti ict-szolgáltatását, s még a telefonadót sem hárítja át – egyelőre.

Az informatika világa az előfizethető it-megoldások irányába halad, ennek egyik kulcsmondata: „Ne vedd meg: bérelj!” Ennek jegyében az Invitel sikeresen bővítette szolgáltatásait az üzleti infokommunikációs piacokon: az elmúlt időszakban vállalati ügyfeleinek száma 16 ezerről 20 ezerre emelkedett – mondta David McGowan vezérigazgató a vállalat múlt heti sajtótájékoztatóján. Középvállalati ügyfeleinek már több mint 15 százaléka vásárol valamilyen ict-szolgáltatást is a vállalattól.

Folyamatosan bővülnek azok a nagy sebességű optikai hálózattal ellátott területek is, ahol elérhetők az Invitel internet- és iptv-szolgáltatásai. Az év végére az optikaihálózat-fejlesztési programban már több mint 100 ezer háztartás számára válnak elérhetővé a 150 Mbit/s sávszélességű internetcsomagok.

Több, televízióhoz kötődő fejlesztés is megvalósult: 18 hd-minőségű csatorna, térhatású olimpiai közvetítés az m3D műsorában, egyre több adón elérhető interaktív televízió funkciók, hd dvr set-top-boxok. Az iptv és digitális kábeltévé szolgáltatásainak 4 csomagjában 18 új hd-csatorna érhető el, s ez, a vezérigazgató szerint, a leggazdagabb hd-kínálatot jelenti a magyar piacon.

A cég a fejlesztések magas költségei ellenére sem hárítja előfizetőire a telekomadót.