Highway

Brecsok Sándor, HRP Europe
Brecsok Sándor, HRP Europe
Forrás: ITB
Felejtsük el a kockás füzetet!

Egy valóban dinamikus üzleti partner: Microsoft Dynamics 365 Business Central

Brecsok Sándort, a HRP Europe Kft. Dynamics üzletágának vezetőjét a Microsoft Dynamics 365 Business Central megoldásról kérdeztük.

– Mi is tulajdonképpen a Business Central?

– Még ma is sokan Excel táblákkal (vagy akár kockás füzettel) próbálják kézben tartani vállalkozásukat. Megragadtak ugyanis abban a hitben, hogy a vállalatirányítási vagy ügyfélkezelési program luxus, amit csak a nagy cégek engedhetnek meg maguknak. A valóság viszont az, hogy évek óta egymás után jelennek meg a kifejezetten a kkv-k igényeire (és lehetőségeire) szabott megoldások. Ezek között az egyik legnépszerűbb a Dynamics NAV – világszerte 160 ezer cég és 2,7 millió ember használja –, és bizonyára ilyen lesz a tavaly bejelentett és azóta gyorsan terjedő Dynamics 365 Business Central is.

– Mit jelent az új név? Miben más a Microsoft Business Central?

– A Dynamics 365 Business Central nem egyszerűen a Dynamics NAV átnevezése. A kizárólag saját szerverre telepített szoftverként működő Dynamics NAV-val szemben a Dynamics 365 Business Central már teljesen fel van készítve a felhős működésre is. Az új néven megjelenő szoftver tud mindent, amit a másik is, de alaposan áttervezték annak érdekében, hogy felhős szoftverként (SAAS) is tökéletesen működjön. Ma még párhuzamosan elérhető a Dynamics NAV és a Dynamics 365 Business Central is, de a Microsoft világossá tette, hogy a Navision vonal nem megy tovább, annak minden funkcióját a Business Central veszi át.

– Ezek szerint ez egy kkv-kra szabott ERP rendszer?

– A szoftver három változatban vásárolható meg. A Team member, az Essential és a Premium alapjai ugyanazok, ugyanakkor az elérhető szolgáltatások különbözőek. Ahogy ez a legtöbb szoftvernél megszokott, itt is a középső csomag az, ami a legtöbb vállalkozás számára ideális megoldás. A Dynamics 365 Business Central segítséget nyújt a pénzügyek kezelésében, az ellátási lánc biztonságos, automatikus működésében, a hatékonyabb értékesítésben, a projektek szervezésében, a működés optimalizálásában. Lényegében mindenben, amire egy vállalkozásnak szüksége van. A Business Central természetesen együttműködik az összes Dynamics 365 appal, emellett más, népszerű Microsoft termékekkel is integrálható. Természetesen mobilbarát szolgáltatásról van szó.

– Elérhető a megoldás magyar nyelven?

– A Dynamics 365 jelenleg a hagyományos, helyben telepített (on-premise), vagy bérelt, havidíjas konstrukcióban, partnereinknél üzemelve érhető el. Míg az első esetben a teljes kontroll, a másodikban az üzemeltetési feladatok kiszervezése a fő előny. Jól látszik azonban, hogy a jövő a felhős működésé, ezért hamarosan Magyarországon is elérhetővé válik ez a változat.

A Dynamics 365 Business Central teljesen lokalizálva, magyar nyelvű felületekkel, magyar nyelvű támogatással kerül a hazai felhasználóhoz. A szoftver tetszés szerint, a HRP Europe 26 partnerének bármelyikénél megvásárolható. Külön megemlíteném azt is, hogy meglévő és leendő üzleti partnereink számára folyamatos tréningeket, workshopokat szervezünk, ezzel is segítve, hogy megrendelőiknek prémiumszolgáltatást nyújthassanak. Jelen leszünk a Microsoft Tech Summit rendezvényén is, ahol workshopunk témái többek közt a magyar D365 Business Central testközelből, a folyamatos verzióváltás eszközei, agilis módszertani eszközök, valamint a fejlesztés és a módszertan bemutatása esettanulmányon keresztül. Nagyon népszerű tréningünk a gyakorló fejlesztőknek szóló „Bevezetés az Extension-ök világába” című tanfolyamunk, melyet a túlfoglalások miatt duplán tartunk meg tavasszal. A https://navision-hungary.hu/ oldalon bárki megismerheti a Dynamics 365 Business Central lehetőségeit.