Center

Váradi Csaba, Szabó László, Guidevision
Váradi Csaba, Szabó László, Guidevision
Forrás: ITB

Minden felhasználói élmény mögött egy jó workflow van

A mindennapjainkban már megszokott digitális felhasználói élményt ültetik át a nagyvállalati alkalmazások világába. A GuideVision Magyarország értékesítési igazgatójával, Váradi Csabával és ügyvezető igazgatójával, Szabó Lászlóval beszélgettünk.

– Hogy született meg a Guidevision?

Váradi Csaba (V. Cs.): A GuideVision-t 2011-ben alapították Prágában, és kezdettől fogva kizárólag az amerikai ServiceNow Inc. felhő alapú szolgáltatás menedzsment megoldásaival foglalkozunk. Ügyfeleink multinacionális nagyvállalatok a pénzügyi, a tanácsadói, a technológiai és egyéb iparágakból. A nemzetközi terjeszkedés a magyar iroda 2015-ös megnyitásával kezdődött, majd ezt követte Varsó, Helsinki és München. 

Szabó László (Sz. L.): Ebben a növekedésben a következő lépés a globális terjeszkedés. Felismertük, hogy egy megfelelő partner jelentősen felgyorsíthatja ebbéli törekvéseinket és hosszas egyeztetések után a világ egyik vezető IT szolgáltató cégével sikerült megállapodnunk. A GuideVision immáron az Infosys csoport tagjaként, de független szervezetként nyújtja szolgáltatásait. Bízunk benne, hogy a lehetőségek kiszélesedésével újabb és újabb ügyfeleknél bizonyíthatjuk a rátermettségünket, valamint mind a 200 európai munkatársunk magas szakmai színvonalát. 

 – A digitális transzformációnak mely fázisában tartanak a hazai nagyvállalatok?

V. Cs.: Amikor elmondjuk, miért hasznos egy workflow-menedzsment rendszer, hogyan segíti a cég digitális átalakulását, könnyedén megértik. Az első akadály akkor jelentkezik, amikor megtudják, hogy a ServiceNow egy felhő alapú rendszer. A digitális transzformáció célja az üzleti folyamatok olyan átalakítása mely rugalmas, skálázható, hatékony és magas szintű felhasználói élményt nyújtó működést eredményez. Ahol sikerül a felhővel kapcsolatos ellenérzéseket levetkőzni, ott nagyon gyorsan érünk el látványos sikereket.

Sz. L.: Pedig a felhő alapú megoldások már nem a jövő, hanem a jelen. A vállalatok informatikai környezetével szemben komoly elvárás a magas rendelkezésre állás és az üzemeltetési és támogatási költségek optimalizálása. Ebben segítenek az olyan platformok, mint a ServiceNow, melyek nem igényelnek lokális infrastruktúrát. A felhős rendszerek térhódítása – világviszonylatban – abszolút tetten érhető. 

 – A vállalati megoldásokkal egy mondatban nem gyakran szokták emlegetni a felhasználói élményt is. Miért fontos ez a ServiceNow esetében?

V. Cs: A ServiceNow vezetőjének megfogalmazásában: „Minden nagyszerű felhasználói élmény mögött egy jó workflow van”. Ha egy hiteligénylési folyamat átgondolt, a hosszas és kötelező lépéseken az ügyfél kezét fogva könnyedén tudunk haladni, akkor ott ügyfélélmény született. De ez azt is jelenti, hogy a bevezetések mögött alapos tanácsadói tevékenység is van. A bevezetések történelmi lehetőséget biztosítanak a vállalatoknak átgondolni és hatékonyabban megszervezni folyamataikat, ebben szakértőink, tapasztalt tanácsadóink tudnak segíteni.

Sz. L.: A felhasználói élménynek a belső folyamatok jellemzőjévé kell válnia, mert így tud erős, megtartó erő lenni. A munkaerőpiacra belépő új generációk tagjai nem akarnak olyan vállalatnál dolgozni, ahol egy hét alatt sem tudják megtanulni a belső munkafolyamatokat irányító eszközöket. Hatékonyabb a munkavégzés ott, ahol a feladatokat könnyen és az általuk megszokott interfészek segítségével, vagyis a felhasználói élmény magasabb fokán tudják elvégezni.