–
Hogy állnak a hazai cégek a CRM- és ERP-rendszerekkel?
Dohos Ágnes (D.Á.): Már elindultak pozitív változások az
IT-infrastruktúra cseréjében, de néha találkozunk 10-15 éves rendszerekkel is
a
piacon. Előbb-utóbb mindenkinek váltania kell, csak sokan még nem tudják,
hogyan és mire. Amikor felmérünk egy vállalatot, általában azt látjuk, hogy
több rendszer cseréje is szükséges lenne, de egyszerre csak egyet lehet,
különben a cég nem bírná el a terheket erőforrásban és időráfordításban.
–
Pontosan miben tudnak segíteni a vállalatoknak?
D.Á.: Tanácsadással és üzleti megoldásokkal. Vagyis
feltárjuk, hogyan tudnának még jobban, még hatékonyabban működni és több
profitot elérni, mindehhez pedig konkrét eszközöket is ajánlunk. Segítünk a
vezetőknek hozzájutni azokhoz a menedzsment-információkhoz, amelyek átláthatóvá
teszik a céget, így képesek lesznek gyorsan reagálni és jó döntéseket hozni.
Például CRM-rendszert vezetünk be, amelyből az értékesítést tudják felügyelni,
vagy ERP-rendszert implementálunk, amellyel a pénzügyi mozgásaikat láthatják és
a termékek logisztikáját tudják felügyelni. Vagy vezetői dashboard-rendszereket
adunk át, amellyel a képernyőn monitorozhatják, mi történik a cégben.
Illés József (I.J.): Felismertük, hogy a stratégiai-működési
tanácsadáson túl (átvilágítás, menedzsment-fejlesztés, a működési tartalékok
feltárása) segítenünk kell a rendszerek bevezetésében is; három évvel ezelőtt
így kezdtük el a CRM-rendszerbevezetési kompetenciaterületünket, idén pedig
újdonságnak számít, hogy az ERP-bevezetési piacra is beléptünk. Az új üzletág
ezt a tanácsadási és üzleti megoldás vezetési portfóliót öleli fel, és jelenleg
25 fővel működik.
– Mi
a célcsoport?
I.J.: Egyrészt az államigazgatásban és a nagyvállalati kör
számára végzünk CRM- (és hozzá kapcsolódó) fejlesztéseket. Másrészt célunk,
hogy a kkv-knak gyorsan használatba vehető, valós segítséget tudjunk adni
vezetői információs rendszerek, CRM- és ERP-rendszerek formájában. A kkv kört
azért céloztuk meg, mert az IDBC tudása talán itt hasznosul leginkább. A saját
bőrünkön tapasztaltunk meg minden egyes folyamatot, ugyanazon a fejlődési
cikluson mentünk keresztül, mint a kkv-s ügyfeleink, ezért pontosan értjük az
ügyféligényeket. A nagyvállalati körhöz pedig úgy lett szerencsénk, hogy
tudatos stratégiai döntés részeként Microsoft-partnerként kezdtünk el dolgozni;
több üzleti reggelit, közös programot is indítottunk a vállalattal.
Önmagunkat egy megvalósító tanácsadó cégnek tartjuk, és akár
sikerdíjas megbízást is vállalunk. Valós válaszokat akarunk adni a
tanácsadásban, csak ezután jöhet az, hogy rendszereket vezetünk be. Arra
törekszünk, hogy az eredeti üzleti probléma úgy kerüljön megoldásra, hogy a
folyamat végén akár visszamérhető legyen, hogy megvalósult-e az üzleti cél. Ez,
vagyis a tanácsadásból indított üzleti megoldások megvalósítása cégünk USP-je.
–
Különböző területekről érkeztek, milyen szakmai tapasztalatot hoztak az IDBC-be
az alapításkor?
I.J.: A kiindulópont az volt, hogy ötvözzük Ágnes korábbi tanácsadói,
üzletágvezetői, illetve banki hátterét az én informatikai, ipari szektorban
szerzett értékesítési tapasztalataimmal.
D.Á.: Kettőnk 20 éves tapasztalatát gyúrtuk össze. Ebből a
szempontból könnyű volt felépíteni a saját cégünket és bevezetni a saját
rendszereinket, mert korábban is ezzel foglalkoztunk.
I.J.: Pici cégként
indultunk, de hamarosan megkaptuk az első nagy megbízásunkat, amely egy teljes,
nagyvállalati átvilágítás és működésfejlesztés volt – a reorganizációs program
keretében másfél év alatt sikerült talpra állítanunk az adott vállalatot. A
következő évben már 300 milliós forgalmat értünk el, idén pedig (közel
duplázva a tavalyi évet) 1,2 milliárdos forgalmat várunk. 30 kollégával
bővültünk egy év alatt, jelenleg 80 fő feletti a létszámunk, és büszkék vagyunk
rá, hogy munkatársaink 80 százaléka szenior.