Business

44_Pinkola_Zoltan_D3S0859.jpg
Forrás: ITB
Újabb triple play szereplő

Műholdas és vezetékes szolgáltatás egy kézből

Vezetékesinternet- és telefonszolgáltatást indított november elején egy műholdas tévészolgáltató. Előzetesen több hónapig tesztelték az új megoldást, amelynek bevezetésétől jelentős ügyfélszám-növekedést várnak.

November elején vezetékes internet- és telefonszolgáltatással bővült a UPC Direct kínálata – mondta el érdeklődésünkre Pinkola Zoltán, a cég regionális üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója. Az eddig a műholdas tévés piacon jelen lévő vállalat a két országos telefonszolgáltató, a Magyar Telekom és az Invitel infrastruktúráját igénybe véve kínálja új szolgáltatásait. „Alapvetően adsl, illetve vdsl technológiára épül az általunk nyújtott internet-hozzáférés, illetve erre alapozva internet alapú hangszolgáltatás (voip) szerepel még a kibővült portfólióban. A két nagy inkumbens szolgáltatóval élő szerződésünk van, és minden primer körzetre megszereztünk egy számmezőt, így a telefonszámok kiosztásánál is ugyanazt az eljárást tudjuk használni, mint a már említett két társaság”, közölte Pinkola Zoltán.

 

Növekedésre készülnek

 A tesztelés célja többek között a megfelelő ár-érték arányú havidíj kialakítása, valamint a minőség javítása volt. Mindkét területen az előzetes várakozásoknál jobb visszajelzéseket kaptak.

A várt ügyfélszám-növekedés lehetőséget adhat arra, hogy az egyre telítettebb hazai hírközlési piacon megtartsák az elmúlt évek növekedési dinamikáját. A UPC Direct augusztus végén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint 285 ezer műholdas tévé-előfizetővel rendelkezett, ami több mint százezerrel magasabb az öt évvel ezelőtti értéknél. Ahogyan azt Pinkola Zoltán is jelezte, a már meglévő, valamint a potenciális előfizetőik körében egyre nagyobb volt az igény arra, hogy a tévé mellett internetszolgáltatást is vásárolhassanak.

Azzal számolnak, hogy az ügyfélszolgálatnál bővítésre lesz szükség. De több erőforrást és nagyobb figyelmet kell majd fordítaniuk az érdeklődők és az előfizetők kiszolgálására a forgalmazói hálózat tagjainak is.

 

Mobilban erősíthetnek

A UPC Direct-nél jelenleg már vizsgálják a további fejlesztési lehetőségeket. Pinkola Zoltán közlése szerint az anyavállalatnak, a Liberty Globalnak már több piacon komoly sikerei voltak a Horizon Go nevű termék bevezetésével, ami a második-képernyős tévézést lehetővé tevő alkalmazás. Az előfizetők ezt letöltve okostelefonon, vagy táblagépen is megnézhetik az őket érdeklő műsorokat. A cégnél most azt mérik fel, hogy milyen módon lehetne ezt integrálni a UPC Direct portfóliójába.

A társaság üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója utalt arra is, hogy egyéb szolgáltatások bevezetésének lehetőségét is vizsgálják. „Most alapvetően az adsl, vdsl technológiára fókuszálunk, de legalább 3-4 olyan megoldás van még, amelyeken keresztül szélessávú internet hozzáférést lehet nyújtani. Ide tartozik például a mobilszolgáltatás, amelynek elindítása a jövőben része lehet a technológiai bővítésnek”, fűzte hozzá Pinkola Zoltán.