Business

42_Karish_Cui_5111k.jpg
Forrás: ITB
Huawei: lépésváltás

Célkeresztben a vállalati szektor

Jelenlegi termékportfóliójának bővítésére és a magyarországi értékesítési tevékenységének erősítésére törekszik a közeljövőben a Huawei. Ennek egyik első jele, hogy a cég felsővezetésében új, dinamikus, operatív jellegű szakember tölti be a technológiai igazgatói pozíciót. Karish Cui a Huawei magyarországi piaci aktivitásának és hatékonyságának jelentős növelésére törekszik majd.

– A Huawei az elmúlt években jól látható stratégia mentén bővítette magyarországi tevékenységét. Elégedettek lehetnek az eddig megtett úttal?

– Feltétlenül. Szinte minden magyar távközlési szolgáltató a partnerünk, az MVM NET pedig minket választott technológiai beszállító partnernek a 450 MHz-es mobilhálózat kiépítéséhez. A magyarországon működő gyártó és logisztikai központ a Huawei legnagyobb ilyen létesítménye Kínán kívül a világon, tavaly 2,7 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le. A végfelhasználóknak szánt eszközeink is egyre ismertebbek, tavaly 235 ezer készüléket értékesítettünk. Összességében 2015-ben 86 százalékkal, 67,5 milliárd forintra növeltük az árbevételt.

– Merre vezet innen tovább az út?

– A következő nagy lépés a nagyvállalatoknak szánt adatközponti informatikai termékek bevezetése, a hálózati eszközöktől kezdve a szervereken át a tárolókig. A Huawei régóta gyárt ilyen megoldásokat, de csak 2010–2011 környékén kezdődött a nyugati piacok meghódítása, és azóta minden évben gyorsan fejlődik ez a szegmens: tavaly például globálisan 47 százalékkal növelte forgalmát.

– Milyen stratégiával lépnek be az új területre?

 

Karish Cui

– 2006-ban kezdett a Huaweinél távközlési K+F mérnökként

– később a globális értékesítési részleghez került

– 2011 és 2015 között az orosz leányvállalatnál dolgozott, kezdetben mérnökként, végül a vállalati megoldások értékesítési igazgatójaként

– 2016-ban lett a magyar Huawei vezérigazgató-helyettese

– Nagyvállalati téren az üzleti stratégiánk alappillére, hogy a partnereinkre támaszkodunk. Mi adjuk a termékeket, de azok tényleges értékesítése, testre szabása és integrációja az ügyfél meglévő infrastruktúrájába a partnerek feladata lesz. Éppen ezért jelentősen fejleszteni kívánjuk partnerhálózatunkat. A másik alappillér, hogy egyszerre csak egy ügyfélszegmens felfuttatására fókuszálunk. Ha már hitelessé váltunk egy szektorban, ha megismerték és elismerték a megoldásainkat, ha már jó eredményeket értünk el, akkor lépünk tovább más ágazatok felé.

– Milyen ügyfélszegmenseket céloznak meg először?

– Globálisan több megcélzott vertikális piacunk is van, de Magyarországon elsősorban a kormányzati szektorra, a pénzintézetekre és a gyártóiparra fogunk koncentrálni.

– A nagyvállalati, de különösen a fogyasztói piac egészen más elvárásokat támaszt egy vállalattal szemben, mint amikor csak néhány, nagy távközlési társasággal áll kapcsolatban. Hogyan készülnek erre?

– Természetes, hogy sokkal erőteljesebb piaci jelenlétre lesz szükségünk. Ennek már látható jele a most futó reklámkampány, de még tovább fogjuk erősíteni az oktatási és sportszponzorációs tevékenységünket is. A napokban jelentettük be, hogy bővítettük az együttműködést a Magyar Vízilabda Szövetséggel, amelynek hivatalos technológiai partnere vagyunk, és egyéves megállapodást írtunk alá a veszprémi kézilabdacsapattal is.

– A győri Széchenyi István Egyetemmel nemrégiben aláírt támogatási megállapodás mennyiben más, mint az eddigi oktatási együttműködések?

– A 2011-ben elindított ösztöndíjprogramunk egyéneknek, a kiemelkedő tehetségű diákoknak szólt. A győri megállapodás már más szintet jelent: a következő öt évben mintegy 100 millió forint értékben támogatjuk az intézményben zajló távközlési és informatikai képzést. Itt már közös fejlesztési munkára is sor kerül, és feltett szándékunk, hogy ezt a közös fejlesztést a jövőben elmélyítsük, illetve más oktatási intézményekre is kiterjesszük.

– Ha egy év múlva újra leülnénk beszélgetni, a pénzügyi tervek teljesítésén túl milyen eredményekkel lenne elégedett?

– A szlogenünkkel összhangban akkor lennék elégedett, ha hozzájárulnánk egy még jobban összekapcsolt Magyarország kiépítéséhez. Segíteni akarunk a magyar infokommunikációs ipar fejlesztésében, mert biztos vagyok abban, hogy ebből az egész ország és a társadalom is profitálna.