A technológia
fejlődésével nagy a nyomás az informatikai szállítókon, hogy mindig a legújabb,
éppen divatos megoldásokat prezentálják ügyfeleiknek. A felhő a jövő útja?
Nosza, költöztessük az ügyfél rendszereit és adatait a felhőbe! Ez azonban nem
ilyen egyszerű – vallja
Berényi
Péter, az ALPHANET
vezérigazgatója. Az évtizedes rendszerintegrációs és szoftverfejlesztő múltra
visszatekintő vállalat alapelve, hogy minden körülmények között az ügyfél
igényeiből kell kiindulni és azt teljesíteni. „Tévútra vezethet az a
gondolkodás, hogy egy szolgáltatást csak a felhőben vagy csak a saját
adatközpontban lehet megvalósítani. Megoldásszállítóként mi mindig azt
javasoljuk, ami az ügyfél szakmai működéséhez leginkább illik, és sem
kényelemből, sem gyártói nyomásra nem ragaszkodunk egyik véglethez sem” –
fogalmaz a vezérigazgató.
Az ALPHANET
legnagyobb erényének azt tartja Berényi Péter, hogy kulcsrakész megoldásokat
szállít ügyfeleinek. Ahogy fogalmaz: nem ők az ötletgyárosok, a nagy
megoldásokat, szoftvereket mások találják ki, mert az alkotószellem ilyen
megnyilvánulásait Magyarországon nem fizetnék meg. Viszont ezekre a
szoftverekre fel lehet fűzni egyedi fejlesztéseket, testre szabott
megoldásokat.
Jó példa erre
az ALPHANET saját fejlesztésű jogosultság-kezelő (AN IdM Core) megoldása. A cég
több mint 10 éve foglalkozik az IdM-termékek bevezetésével, amelyet több
vállalatnál is sikeresen implementáltak. „Ez olyan, mint egy Porsche. Kiváló
autó volt már akkor is és most is nagyon jól működik. Persze az évek változást
indukáltak az ügyfelek igényeiben – volt, ahol át kellett festeni, volt, ahol
új spoilert kellett szerelni rá. Mára viszont van annyi tapasztalatunk, és
kiismertük annyira az ügyfeleket, hogy egy vadonatúj autót tudunk nekik
szállítani, amely kielégíti minden igényüket. Igaz, más lesz rajta a logó, de
a
rendszer minden olyan funkcióval és extrával fel van vértezve, ami egy ilyen
kategóriájú megoldástól elvárható.”
Az
ALPHANET-nél egyébként úgy látják, hogy az IdM-megoldásokra a pénzintézeteken
kívül más iparágakban is komoly kereslet mutatkozik, hiszen a rohamosan növekvő
online kommunikációs és adatszolgáltatások terjedésével különösen fontos a
cégen belüli jogosultságok pontos és naprakész szabályozása, menedzselése.
Kulcsfontosságú
területnek tartja az ALPHANET a BI-megoldásokat is. Az EU-s DESI-jelentés
megmutatta, hogy a magyar, IT-t fogyasztó és alkalmazó társadalom messze
elmarad az európai átlagtól az infokommunikációs megoldások használatában, noha
a hálózat és a technológiai háttér adott. Berényi Péter szerint az egyik
leghasznosabb üzleti döntéstámogató rendszer az üzleti intelligencia, az
ugyanis feltárja a cég valós működését, és megmutatja a gyengeségeket is.
„Mi háttér
adatokból, rendszerekből szeretnénk pontos tudást és átlátható működést adni az
ügyfelek igényeire. Ezt a cégvezetők is hamar belátják, amikor megkérdezzük
tőlük, hogy milyen információk alapján hozzák meg üzletileg fontos döntéseiket.
Sokszor kiderül, hogy hetekkel-hónapokkal korábbi kimutatásokból, miközben a
jelen állapottal egyáltalán nincsenek tisztában. Erre mi mutatunk nekik egy
vezetői dashboardot, ahol például minden egyes kimenő és bejövő információ után
változnak az adatok, melyeket akár mobileszközön is követhetnek” – mondja a
vezérigazgató. Az ALPHANET Microsoft és Oracle alapokon is kínál
BI-megoldásokat, ennek továbbfejlesztésére tavaly külön üzletágat alapított a
cég.
A
BI-megoldások nem az informatikáról, hanem az üzletről szólnak, teszi hozzá a
vezérigazgató. Alaposan át kell nézni a cég egész működését, mert csak ez
alapján tárhatók fel a fájó pontok. Egy jó BI-rendszer felnyitja a vállalat
vezetőinek szemét: tudják, mire érdemes fordítani az erőforrásokat, hol kell
javítani a cég működésén.