Business

22_avm_Panoramaavm__420
Forrás: -

A vizuáltechnika mostoha sorsa

Egy tervszerűen felépített audiovizuális rendszer a felhasználók számára testre szabottan biztosítja az előadáshoz, oktatáshoz szükséges szolgáltatásokat, információkat, kezelőfelületeket. Az integrált rendszer optimális segítséget biztosít az előadónak.

Kevés olyan periférikus területe van a vállalati informatikának manapság, mint a vizuáltechnika. Az audiovizuális rendszerek hagyományosan az informatikai beszerzések farvizén épülnek ki amolyan mostohagyerekként, így ezeknek a rendszereknek a tervezésére, átgondolására az esetek 90 százalékában senki sem fordít kellő figyelmet és időt. Ha projektor kell, beszereznek akár többet is, de a méretarányra már nem figyelnek.

Márpedig ha minden szokásos hardver beszereléséhez szakembert hívnak, igazán megérdemelnék a vizuáltechnikai eszközök is az értő gondoskodást.

 

Ne kapkodjunk!

Az elkapkodott projektek eredményeképpen így a marketing- vagy az értékesítési munkatárs azzal szembesül, hogy a laptopon még szépen mutató prezentációt a vetítő szánalmasan rossz felbontásban és torz képpel adja vissza, ráadásul a gyenge fényerő miatt alig látható a csupasz falon vagy az elméretezett vásznon.

Ilyenkor döbben rá az it, hogy magánakció helyett jobb lett volna profikkal konzultálni, még mielőtt felszerelték volna az előadó- vagy konferenciatermet. Nem lett volna gond például a vetítő és a vászon illesztésével, vagy a hangosítással, esetleg a rendszerek irányításával. Mindig lemarad valamilyen kiegészítő funkció, vagy termék, amelyre az átlagfelhasználó nem gondol, pedig az audiovizuális tervezés-kivitelezés szakmának ezek alappillérei. S valószínűleg azzal az alapelvvel sincsenek sokszor tisztában, hogy az av-technika a váz, amely köré a termet kell építeni, és nem fordítva.

„Bárcsak ott lehetnénk minden bemutatóterem, konferenciarendszer felszerelése ötletének a kipattanásakor, hogy a tucatnyi esztendő alatt létrejött, bizonyítottan legjobb gyakorlatokat megoszthassuk az ügyfelekkel” – mondja szakmai elhivatottsággal Molnár Iván, a 2000 óta a piac meghatározó szereplőjeként tevékenykedő és ügyfeleivel hosszú távú kapcsolatokat építő AVM Konferenciatechnika Kft. műszaki igazgatója. „Rengeteg kellemetlenségtől, később jelentkező költségtől kímélhetnénk meg az ügyfeleket, ha már korai fázisban bevonnának bennünket szakértőként” – teszi hozzá.

 


 

 

A gyakorlat egyetemén

Ezt a szakmát nem tanítják az egyetemen, azt pedig különösen nem, hogy az adott piaci szegmens mire érzékeny, melyek az elvárásai. Például, hogy a full hd minőség ma már nem extra szolgáltatás, hanem alapszintű elvárás, hogy a Digital Signage rohamléptekkel terjed mindenhol a szolgáltatóiparban (ilyen, minden vizuálisan megjeleníthető információt mutató videofal működik az OTP-ben is).

Az AVM hosszú évek gyakorlati tapasztalataival rendelkező szakemberei számára mindez nyilvánvaló, hiszen nem csak egy területhez értenek, a kisujjukban van az egész szakma. Ugyanakkor nagyon nagy a szakadék e profi világ és a között a vevő között, aki a legolcsóbb projektort rendeli távol-keleti webshopokból.

 

Pozitív példák

Szerencsére vannak pozitív példák is. A Mercedes például ugyanarra a minőségre törekszik a beszállító kiválasztásakor, és a telepítendő rendszereinél, mint amilyet ő nyújt a piacnak az általa gyártott prémium kategóriás autóival. Az AVM – úgy is mint a Panasonic professzionális disztribútora – a legmagasabb színvonalat képviseli mind a szállított termékekben, mind a kialakításban. A Panasonicot sokan csak fogyasztási elektronikai cikkek gyártójaként ismerik, de a Sanyo beolvasztásával igazi prémium márka jött létre a vállalati projektortechnológia piacán. A japán gyártó japán minőségben, minden méretben és iparági szegmensben nyújt audiovizuális megoldást, csakúgy, mint maga az AVM is. Orvosegyetemtől a bankig, gyártó cégtől az irodáig mindenkinek képes a számára legjobb, leghatékonyabb konferenciatechnikát szállítani és felépíteni. Szakmai „titka”, hogy a különböző területeket nem választja szét egymástól, hanem egyetlen témakörnek tekinti, és az alkotóelemeket összehangolja. Ezt a módszert alkalmazva az ügyfél egyetlen kézből jut megoldáshoz, nem kell minden területhez külön vállalkozót hívnia. Így az informatikai osztály is jól jár, ha szakcéghez szervezi ki az integrációt.

www.avm.hu

http://www.facebook.com/AVM.hu (X)