Trendfigyelő

24_Dioszegi_Agnes_5292.jpg
Forrás: ITB
Bandwidth is the King

Fontos a 4G a vállalatoknak

Diószegi Ágnes, a Magyar Telekom üzleti szegmensmarketing-igazgatója nyilatkozott arról, hogyan viszonyulnak üzleti ügyfeleik a negyedik generációs mobilhálózati technológia nyújtotta lehetőségekhez.

– A lakossági vagy vállalati ügyfeleik preferálják inkább a 4G-s szolgáltatásokat?

– Mindkét ügyfélkör preferálja, de eltérő szokások miatt. Lakossági ügyfeleinknél a szórakoztató jellegű tartalmakon, a közösségi médiumokhoz való hozzáférésen, illetve a nagy adatmennyiséget megmozgató videós tartalmakon van a legnagyobb hangsúly. Üzleti ügyfeleinknél a kommunikáció gyorsasága és hatékonysága az, ami fontos, legyen szó akár ember-ember, ember-gép, vagy gép-gép közötti kommunikációról. Azt azonban fontos tudni, hogy a vállalati előfizetők lakossági ügyfelek is egyben. Tehát az üzleti felhasználás mellett az említett lakossági felhasználói szokások is tetten érhetőek náluk.

– Üzleti ügyfeleik esetében mi a legfontosabb szempont a 4G-s szolgáltatásokra történő előfizetésnél?

– A 4g a vállalkozóknak elsősorban a gyorsabb internetet, a távmunka zökkenőmentes lehetőségét jelenti. Olyan érzést nyújt, mintha az irodában ülnének, holott útközben, külsős helyszíneken is végezhetik a munkájukat. Persze, kiemelten kezelik, hogy az adott szolgáltatáscsomag mekkora adatmennyiséget biztosít számukra, de a legfontosabb az adatsebesség, ami elengedhetetlen a gyors és hatékony üzletmenethez, s ezt szolgáltatóként mi a 4G-s technológiával tudjuk a legjobban biztosítani. Mivel a 4G hálózat fejlesztése országosan zajlik, a KKV-k számára is megnyílik az út ahhoz, hogy a legújabb infokommunikációs megoldásokra alapozva még magasabb minőségű szolgáltatások váljanak elérhetővé.

– Ha már szóba hozta, milyen további segítségre számíthatnak még önöktől a hazai cégek?

– A kkv ügyfeleink számára kínált csomagjainknál alapelv, hogy valamennyi tarifacsomagban hozzáférhető legyen a 4G-s hálózat, tehát nem korlátozzuk, hogy az adott csomagban foglalt adatmennyiségnél 3G-t vagy 4G-t használ-e az ügyfél. Az evidens, hogy a 4G használatához ügyfél oldalon valamilyen okos készülék is szükséges, például tablet vagy okostelefon. Ezekre az eszközökre folyamatosan akciókat hirdetünk, azért, hogy minél inkább elérhetővé váljanak. Korábban ez sokáig csak a nagyobb cégvezetők privilégiuma volt, de napjainkra a KKV-k is felismerték, hogy ezek az eszközök, s a gyors mobilinternet mindenki számára fontos a hatékony munkavégzéshez.

– Hogy látja, ezek az okos eszközök mennyiben változtatták meg a vállalati munkavégzést?

– Jelentősen, hiszen az irodai munkavégzés java áttelepül már az okos eszközökre. Az emailek, fájlok, táblázatok és prezentációk küldése ma már a legtöbb okos eszközről kényelmesen megoldható. Ehhez nemcsak a készülékek, a hálózatok evolúciója is járult hozzá, hanem a gyors és stabil mobilinternet is. Az egyre népszerűbb távmunkával, a byod (bring your own device) jelenség térnyerésével az okos készülékek irodai környezetben is új értelmet nyertek, a 4G pedig minden eddiginél gyorsabb kommunikációt biztosít számukra.