Trendfigyelő

14_gigaom.com.jpg
Forrás: ITB
Perszonalizált, színes, szagos tartalmak

A tartalomfogyasztásban is a Tinder megoldása a működőképes

A virtuális valóság mellett 2016 a tartalomaggregátor mobilos alkalmazások reneszánszát is elhozta. A Lumi Social News a Tinder lapozgatós ötletével próbálja a hírek fogyasztásának élményét megreformálni és megkönnyíteni.

Mindenki az olvasók emésztéséből akar meggazdagodni manapság a mobilos platformon. Nemcsak a közösségi médiás alkalmazások, mint a Facebook vagy a Twitter, de önálló alkalmazások, mint a Flipboard vagy a Feedly is a perszonalizált, színes és szagos tartalmakat kínálják. A Microsoft (News Pro) és az Apple (News) is nemrég szállt be ebbe az „híres” üzletbe (még nem sok sikerrel), a felhasználók tehát válogathatnak. A közösségi médiában a Facebook Instant Articles megoldása szeretné az okostelefonok képernyőjéhez kötni a szkrínédzsereket, a Google sem pihent, ők az AMP (Accelerated Mobil Pages) megoldásával próbálkoznak új olvasókat szerezni. Mindkét platform a natív hirdetések és a tartalommarketingesek ígéretes terepének tűnik, de még nem tudtak igazi sikereket felmutatni, hogy a hirdetők az új mobilos technológiákat használják a bevált marketinges metódusok helyett.

 

A bőség zavarában

Ebbe az online tartalmi Kánaánba, illetve a kínálat dömpingjének az interregnuma közepébe lépett piacra a Last.fm zenei portál egykori alapítói által gründolt tartalomkurátor mobilos alkalmazás, a Lumi Social News. Jól felismerték azt a piaci rést, amivel az Apple és a Microsoft láthatólag nem tud mit kezdeni vonalas megoldásaival. A Lumi News egyszerre támad az iOS és a zöld robotos rendszereken, csak a Facebook és a Twitter azonosítónkat kéri el, nincs bonyolult regisztrációs beléptetés. Eddigi tartalomfogyasztási szokásainkból építi fel profilunkat és gyűjti össze számunkra a benne rejtekező gépi értelem a minket érdeklő tartalmakat. Mindehhez pofon egyszerű metódust is ad, amit nemes egyszerűséggel a Tinder nevezetű társkeresőtől másoltak a fejlesztői. Jobbra húzzuk a hírt, ha érdekelt minket, és balra, ha unalmas a téma. A mesterséges intelligencia ennek alapján tanulja ki az ízlésünket és így ajánlj a legközelebb új dolgokat számunkra. Gyakorlatilag folyamatosan lekáderez minket és célzott híreket szállít, folyamatosan felmérve milyen aktualitás érdekel minket súlyozottabban.

 

Ismétlés és geolokáció a tudás anyja

A Lumi gyorsan tanul és van még egy csavar és nóvum a tartalomaggregátor megoldásában, mégpedig a geolokáció okos használata. Figyelembe veszi azt is, éppen hol tartózkodunk, és a Labdarúgó-Európa-bajnokság magyar hírei mellett a balatoni programokról is értesítést kapunk. Ha nem érdekelnek ezek, próbálkozik más tájjellegű hírekkel is a magyar tenger partján, nyilván ha balra hajtjuk, már nem fog kísérletezni velük többé, tanul a szép szóból a gépi elme. Felhasználói nemére is figyel, hölgyeknek mást ajánl, mint a férfiaknak, ha a Facebookon egy új csoportba lépünk, az ide kapcsolódó tartalmak is megjelennek rögvest rajta hamarosan.

Érdekes megoldás az is, és ebben egyedi a Lumi News, hogy megjeleníti a teljes hírt a grafikus felületén, és nem csak a kiragadott és fontosnak vélt momentumokat szemlézi ki előemésztve belőlük. A béta változatban a fókuszcsoportos teszteken a „headline-os” változat csúfosan elbukott, ki is szedték belőle szerencsére ezt a megoldást már. Mindezt gyorsan teszi, ha jobban érdekel maga a médium, amiről származik, erre is tovább ugorhatunk akár. Vagyis most az indulásakor még nincsenek benne kéretlen reklámok, mint az AMP és az Instant Articles megoldásoknál. Ezért is tud sokkal egyszerűbb és gyorsabb lenni (remélhetőleg nemcsak most) a tartalomgyűjtő egyéb konkurenciáknál. Vagyis ha jól sáfárkodunk vele, akkor néhány nap alatt ki tudjuk válogatni a tartalmi ocsú közül a búzát, és ez sokat számít a nyaralás során a magyar mobilnetes rögvalóságban még a 4G idején. Igaz, van offline hírfogyasztásra is lehetőség, ha lementjük a Wi-Fi közelében a strandon például a nekünk tetsző híreket, ehhez viszont az 1-2 órás napi online jelenlét szükségeltetik mindenképpen.

 

Lumizni öröm és szórakozás

A közösségi médiás profilozásnak is megvan a maga szerepe a „lumizásban”, megadhatjuk melyik véleményvezér barátunkat vegye górcső alá, és az ő Facebookos posztjait és megosztásait is figyelembe veszi a napi betevő tartalom begyűjtésekor, ha akarjuk. Sőt, ennek a fordítottja is működik, ugyanis a Lumiban lájkolt történeteket és posztokat egyben meg is osztjuk lumis barátaink között, de látjuk azt is, hogy ők kedvelték vagy negligálták azokat. Így csempészték bele a közös tartalomfogyasztás örömét is a fejlesztők rafináltan az egyszerűnek tűnő alkalmazásba, hiszen a közösségi médiából soha nem lehet elég, vélekednek. A Lumi pont azért jó, mert egyszerű és nem bonyolítja túl a mobilos tartalomfogyasztás élményét. Azt kapjuk, amire mi megtanítjuk és csak azt olvassuk szerencsére a jövőben is. A kecske és a káposzta is megmaradt, elégedett lett a tartalomra éhes felhasználó, miközben maga a platform is szépen növekszik.