Top 5

06_1_BanhegyiZsofi_top25_580px.jpg
Forrás: ITB
top.emberek

Amikor beérik a munka gyümölcse

A hazai távközlési szektor két képviselője is szerepel februári toplistánkon, Beck György Életmű Díjat kapott, míg Robert Redeleanu kiváló eredményekről számolhatott be a UPC vezetőjeként.


#1 Bánhegyi Zsófia Március 31-én távozik a Magyar Telekomtól Bánhegyi Zsófia, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatója. Utódjáról később dönt a cég vezetése. Bánhegyi Zsófia pályafutását a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyetteseként folytatja április 3-tól. Kifogyhatatlan ötletekkel és rengeteg kreativitással, intenzív tempóban alakította át a cég csoportkommunikációs munkáját, építette tovább kapcsolati hálóját. Iparági célok érdekében szívesen végzett plusz, akár feladatköréhez közvetlenül nem tartozó munkát, mellyel kivívta a szakma elismerését. Nemcsak az ITB olvasói és ügyfelei ismerték el karizmatikus vezetőnek, hanem más sajtóorgánumok is, akiktől az elmúlt években számtalan elismerésben részesült.


#2 Beck György A hazai infokommunikációs piac egyik legismertebb menedzserének eddigi munkáját Életmű Díjjal ismerte el a Menedzserek Országos Szövetség február 18-án. A matematikus végzettségű üzletember az elmúlt két és fél évtizedben a Digital Equipment Corporation, a Compaq, majd a HP hazai leányvállalatát is irányította. A Vodafone-hoz 2007-ben csatlakozott, a társaság hazai leányvállalatának vezetője lett, 2011 októbere óta pedig a cég elnökeként folytatja munkáját. Társelnöke a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének, a Magyar Vízilabda Szövetségnek, és a Kínai- Magyar Üzleti Tanácsnak, valamint elnökségi tagként támogatja a MOB munkáját. Az utánpótlás kinevelésében is részt vesz, 2011 óta a Budapesti Corvinus Egyetem oktatója. Az elmúlt két évtizedben több mint húsz társadalmi és szakmai díjat kapott, több ízben volt az Év Informatikai Menedzsere (1997, 1999), elnyerte Az Év Menedzsere (2000) elismerést, de megválasztották a Leginspirálóbb vezetőnek is (2002). Eddigi tevékenységéért állami kitüntetést is kapott, 2005-ben átvehette a Magyar Köztársasági Érdemrend Tiszti keresztjét.


#3 Robert Redeleanu „Világos és ambiciózus üzleti stratégiánknak köszönhetően mind az előfizetések száma, mind az árbevétel tekintetében erős növekedést értünk el 2016-ban” – fogalmazott a UPC Magyarország vezérigazgatója a tavalyi eredmények kapcsán, és a nyilvánosságra hozott adatok alapján valóban van oka az elégedettségre. A UPC Magyarországnál az előfizetések száma december végére meghaladta az 1,92 milliót, ami 117 ezerrel több, mint egy évvel korábban. A cég teljes árbevétele éves összevetésben 6,5 százalékkal növekedett. A legnagyobb hazai kábelszolgáltatónál büszkék lehetnek arra is, hogy már 63 ezer mobilos ügyfelet is gyűjtöttek. A cég intenzíven növeli hálózata kapacitását és lefedettségét, csak a múlt évben több mint 107 ezer újabb háztartás számára vált elérhetővé az infrastruktúrájuk. Ha már a hálózatfejlesztés szóba került: a vállalat októberben egy „legendássá” vált körzetben, a 29-es monoriban is nagyszabású hálózatfejlesztést kezdett, és az első néhány ezer háztartásban már decemberben elkezdődött az új digitális szolgáltatások értékesítése. Ez azért fontos, mert talán ebből a térségből érkezett a legtöbb panasz a UPC-re, amelyek egy része komoly sajtóvisszhangot is kapott. Robert Redeleanu a tavalyi eredmények értékelésekor azt is egyértelművé tette, hogy idén sem állnak le az infrastruktúra fejlesztésével.


#4 Karas Monika Fontos mérföldkőhöz érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fiatalok tudatos médiafogyasztását támogató programja, február 8-án ugyanis megnyílt a második Bűvösvölgy Debrecenben. A létesítményt természetesen az NMHH elnöke adta át, aki az ünnepélyes eseményen elmondta: ha sikerül elérni, hogy a gyerekek kritikus érdeklődéssel és megfontoltsággal nyúljanak az okoseszközeik után, és idővel a médiatudatosság magától értetődő kompetenciának minősül számukra, akkor kiegyensúlyozottabb és magabiztosabb, felelősségteljes felnőttek lesznek. Az NMHH 2014 májusában a budapesti Hűvösvölgyi úton nyitotta meg az első Bűvösvölgyet. A médiaműveltség és -tudatosság erősítését célzó oktatóközpontok egyedülálló eszközparkjuk és képzett médiaértés-oktatóik segítségével játszva, aktív alkotófolyamatok során, tanárok jelenlétében tanítják meg a gyermekeknek, hogyan hat rájuk a média. A központban a 9–16 év közötti korosztály a média értelmezését és használatát elősegítő, új készségeket sajátíthat el. A budapesti Bűvösvölgyet megnyitása óta több mint 200 település 17 ezernél is több diákja kereste már fel. A fővárosi központ népszerűsége és leterheltsége alapján arra számítanak, hogy Debrecenben sem lesznek kihasználatlan órák.


#5 Grósz Judit Az előrejelzések alapján minden eddiginél több fenyegetésre számíthatunk a kibertérből idén, így különösen fontossá váltak az olyan kezdeményezések, amelyek a tudatos internethasználatra hívják fel a figyelmet, mint például a Biztonságos Internet Napja. A Microsoft marketing és operatív igazgatója február 8-án, a cég által gyerekeknek szervezett figyelemfelhívó rendezvényen mutatta be a társaság kutatását arról, hogy milyen is a kiberbiztonsági helyzet. A felmérés összesen 17 online veszélyforrást azonosított, amelyek közül egy átlagfelhasználó kettőnek már áldozatul esett. A „feketelista” első helyén a kéretlen internetes kapcsolatfelvétel szerepel, a megkérdezettek 43 százaléka szembesült már ilyen helyzettel. A második legtöbbször előforduló veszély a rosszindulatú, gonosz bánásmód, ezt követi a „trollkodás”, a kéretlen szexuális tartalmú üzenet, végül az online zaklatás zárja a sort. Azt gondolhatnánk, hogy mivel a fiatalok töltenek több időt az interneten, ők vannak leginkább kitéve az itt leselkedő veszélyeknek. Ezzel szemben a felmérés adatai szerint tíz fiatalból hat kerül veszélybe a világhálón, míg a felnőtteknél 10-ből 7 ez az arány. A fiatalok a „trollkodástól” és az online zaklatástól tartanak leginkább.