Karrier

business
Forrás: screamable.com

A Top 25 menedzser (10. rész)

Míg az inviteles Biró Albert felfelé, illetve előre lépked, a NETvisor-vezérigazgató Máthé János a nehéz gazdasági helyzet szülte szituációkkal küzd.

Biró Albert
Biró Albert

Előrelépés

Több mint hat év után váltott és immár az Invitelnél dolgozik Biró Albert, a vállalat kormányzati értékesítési igazgatója. Saját bevallása szerint nem tudja, hogy a Top 25-be való beválasztása közrejátszhatott-e ennek a pozíciónak az „elcsípésében”. (Mi reménykedünk benne – a szerk.) Büszke az Informatika a Társadalomért Egyesület által szervezett Infotér Konferenciákon végzett munkájára is – ott a felügyelőbizottság elnökeként tevékenykedett. Ez a feladat szorosan összefügg az Információs Társadalom Parlamentjében folytatott szerepvállalásával, ugyanis mindkét rendezvény a magyar it-szakma nagy üzleti, illetve a civil szféra jelentős konferenciája.

Biró Albert folyamatosan küzd az információfüggőséggel. „Néha egy-egy pár napos pihenésre – ha kivételesen megadatik – meg merem kockáztatni, hogy laptopot nem, csak mondjuk egy iPadet viszek magammal. De felgyorsult világunkban ennél nagyobb önkorlátozást nem tudok tenni, hiszen a környezetünk kényszeríti ránk a minél gyorsabb reagálást az élet legkülönbözőbb területein, nem csak a munkában. Viszont egy dolgot régóta szigorúan betartok: éjszakára kikapcsolom a mobiltelefonom” – vallotta be.

Nem szereti tamagocsiként babusgatni a kütyüket és alkalmazásokat, azonban így is vannak kritikusabb időszakok. „Kétségtelen, hogy nem hagyom feltorlódni a munkát, olvasatlan leveleket”.

 

 

Máthé János
Máthé János

„Csak egy kis munka”

Nagyon nehéz időszakot él át Máthé János és vállalata, a NETvisor, és meggyőződése, hogy ezzel nincs egyedül a piacon. „A gazdasági megszorítások sajnos szükségesek, hosszabb távon viszont csak a gazdaságfejlesztés adhat megoldást” – mondta lapunknak a vezérigazgató. Mint kifejtette: az infokommunikáció nemcsak multiplikációs szerepe miatt rendkívül fontos, ugyanis egyre növekszik az iparág súlyának szerepe a világgazdaságban. „Ha valaki ezen a területen nem fejlődik dinamikusan, egyre nehezebb helyzetbe kerül” – figyelmeztetett. Szerinte ezt kell megértenie mind a gazdaságpolitika formálóinak, mind a NETvisorhoz hasonló vállalkozásoknak. A „hálózatprofesszor” elmondása szerint a vállalat célkitűzéseit ennek figyelembevételével igyekeznek meghatározni. A két legfontosabb cél közül az első az innovatív, versenyképes termékek és megoldások létrehozása, a másik pedig a külföldi terjeszkedés. Úgy véli, hogy az első cél elérésére kiváló lehetőséget teremtettek és teremtenek például az Új Széchenyi Terv keretében nyertes pályázatok. A cég termékeinek 40 országba való eljutását tudatos partneri stratégia segítette.

„A környezetem – a munkatársaim, üzleti partnereim, s talán még a családom is – meglehetősen munkamániásnak tarthat. Én inkább egyszerűen csak eredményorientáltnak tartom magam” – mondta a vezérigazgató.