Közösségi média

Google Plus
Forrás: Google blog

Változtatások előtt áll a Google Plus

Továbbra sem lehet elvárni, hogy a Google+ konkurenciát jelentsen a 800 millió felhasználós Facebook számára, de azért a fennállásának rövidke ideje alatt begyűjtött 40 millió user sem olyan vészesen rossz eredmény. Most újabb változtatások előtt áll a közösségi oldal.

A Google+ egy csokorra való fejlesztést jelentett be a cég blogján. Nézzük, melyek a – héten bevezetendő – újdonságok közül a legizgalmasabbak!

Legfontosabb híreink (forrás: Google Blog)
Legfontosabb híreink (forrás: Google Blog)

Ott van például az érdeklődésünk fokának beállítása. Vannak olyan barátok, rokonok a közösségi oldalakon, akiknek a bejegyzéseit a világért sem szeretnénk kihagyni. És néha pont ezek a számunkra fontos postok vesznek el az – írogatásból sportot űző – ismerősök ezernyi tartalma közt. Ezen segít az egyes számú új fejlesztés, amellyel finomhangolást hajthatunk végre: beállíthatjuk, milyen szinten vagyunk kíváncsiak egy-egy ismerősünk üzenőfalára. Egy-egy kör (Circle) mellett csúszkát találunk, ezt a skála valamelyik végpontjához közelítve lőhetjük be, hogy az adott barátainkra milyen mértékben vagyunk kíváncsiak – így kialakíthatjuk (ahogy a Google blogon írják) a tökéletes hírfolyamot.

A változtatások érintik az értesítések eddigi rendszerét, valamint a Lightbox-biztosította fénykép-nézegetési lehetőségeket is: fejlesztették a fotók közti böngészést, és az eddigi tagelési megoldáson is módosítottak.

 Nemrég írtunk róla, hogy jelentősen kibővült a Google Plus szereplőinek köre: végre elindultak a hírességeket, cégeket, márkákat képviselő Oldalak, és most már itt is változtatások lépnek életbe (például az egy oldal számára kinevezhető adminisztrátorok számát ötvenre emelik).

És a legkedveltebb funkció, a videocsevegést lehetővé tevő Hangouts is egy sor újdonsággal jelentkezik. Talán ez az a szolgáltatás, amely a legizgalmasabb, és amelyhez az eddigi leginnovatívabb használat kapcsolódik. Az Oldalak indításánál említettük, hogy a cégek megjelenése óta elméletileg videobeszélgetés formájában kommunikálhatunk – példának okáért – a helyi kerékpárbolttal vagy „élőben” követhetjük kedvenc zenekarunk turnéját. És az is remek megoldásnak tűnik, ahogy az egyik republikánus elnökjelölt-jelölt használta az alkalmazást: a választókkal ilyen típusú közvetlen kapcsolat a jövőben roppant érdekessé teheti a politikai csatározásokat.