Közösségi média

Lelkes amatőrök (forrás: alanlastufka.com)
Lelkes amatőrök (forrás: alanlastufka.com)
Forrás: alanlastufka.com

Új rangsorolás a Youtube-on

Változtat eddigi rangsorolási rendszerén a világ legnagyobb videómegosztója a jobb tartalomszolgáltatás érdekében.
Néhány héttel ezelőtt a Youtube fejlesztőinek arról írtak az oldal hivatalos blogján, hogy új kísérletbe kezdenek az eddigi rangsorolási rendszer átalakítása érdekében. Az augusztusi kísérlet a jelek szerint olyan jól sikerüt, hogy a cégvezetés az új módszer bevezetése mellett döntött. Az új megoldás a rangsorolást a videók lejátszásával eltöltött idő alapján végzi, szemben az eddigi kattintások száma alapján kialakított sorrenddel. A videók nézésével töltött idő hangsúlyozásával a Youtube igazságosabb rangsorolást szeretne elérni, amelyben a tartalom minősége kerül előtérbe az olcsó szenzációhajhászással szemben. Az eddigi megoldás szerint elég volt megfelelő számú kattintást összegyűjteni a jobb helyezés elérése érdekében, ami sokszor odáig fajult, hogy a felhasználók félrevezető címeket, tag-eket adtak a feltöltött tartalmaknak, megtévesztve a nézőket, akik alig pár másodpercet töltöttek csupán a videóval, mégis növelve népszerűségét.

  Átalakuló statisztika (forrás: youtubecreatorblogspost.com)
Átalakuló statisztika (forrás: youtubecreatorblogspost.com)

A Youtube hivatalos blogján egyelőre nem esett szó arról, hogy a kattintások számát végleg figyelmen kívül hagyják-e a jövőben, de az biztosra vehető, hogy azok jelentősége csökkeni fog. A keresésben való megjelenés mellett a videók nézésével eltöltött idő a javasolt tartalmak összeállítása között is átveszi a kulcsszerepet a kattintásokkal szemben. A fejlesztők igyekeztek kiemelni, hogy a rendszer arányosan számolja az eltöltött időt, tehát nem diszkriminálja a rövidebb tartalmakat a hosszabbakkal szemben. Ennek megfelelően a rendszert nem lehet kijátszani, legalábbis elvben, többórás tartalmak feltöltésével, amiből a nézők csupán perceket látnak. A Youtube természetesen a tartalom menedzselésében fontos analitikai eszközöket is átalakította, a felhasználók mostantól érdekes statisztikákat kaphatnak arról hányan és mennyi időt töltöttek el átlagosan az általuk feltöltött videók megtekintésével, segítve a későbbi tartalomgenerálást, illetve a közönség preferenciáinak jobb megértését. A jobb megértés pedig természetesen több nézőhöz, jobb helyezéshez vezethet, ami leginkább azok számára kulcsfontosságú, akik nem csupán cicáik mindennapjait osztják meg a Youtube-on, hanem pénzt keresnek vele.