Közösségi média

mark pincus zynga
Forrás: forbes.com

Távolodik a Facebook és a Zynga

Újraírták a közösségi szolgáltató és a játékfejlesztő szerződését.
Jelentősen változtatott a két cég kapcsolatát meghatározó szerződésen a Facebook és a Zynga, amely így már nem olyan szoros, mint két évvel ezelőtt volt. A két cég együttműködésének lazításával mindkét vállalat előtt új lehetőségek nyílnak meg, kérdés azonban, hogy ezeket ki akarják vagy tudják használni. Általánosságban elmondható, hogy mindkét cég elveszítette a partneréhez fűződő exkluzív jogokat, ami több szabadságot és nagyobb mozgásteret jelent, de egyben kevesebb hirdetési és megjelenési lehetőséggel jár. A Zynga jövő márciustól nem élvez semmiféle többletjogot a Facebookon, a közösségi szolgáltató ugyanúgy fogja kezelni, mint bármelyik másik külső fejlesztő partnert. A szoros együttműködés megszüntetésével a Facebook akár saját játékok fejlesztésébe is kezdhet, igaz ennek a valószínűsége elég kevés jelenleg.

Önállósodnak
Önállósodnak

A Zynga számára előnyt jelenthet, hogy márciustól nem köteles a Facebookon keresztül intézni a hirdetéseket és már nem csupán Facebook credittel lehet fizetni a cég által nyújtott szolgáltatásokért. A Zynga ezzel azonban elveszti a lehetőséget, hogy kiemelten legyen jelen a Facebookon, illetve, hogy a közösségi hálón gyűjtött adatok alapján promotálhassa a Facebooktól független termékeit felhasználóinak. A játékfejlesztőt azonban márciustól nem fogja szerződés kötelezni arra, hogy elsősorban a Facebook számára fejlesszen, illetve ott jelenjen meg először új termékeivel, ami segíthet abban, hogy a cég más közösségi hálózatok számára, illetve saját oldalára készítsen új termékeket. A két fél 2010-ben öt év e megkötött szerződése eredetileg szorosan a Facebookhoz láncolta a Zynga-t, ami akkoriban jól teljesített, ám az elmúlt évben jelentősen veszített népszerűségéből. A feltételek átírásával a Zynga számára lehetőség nyílik arra, hogy önálló szolgáltatására koncentráljon, ahol nem csak saját, de külső fejlesztők játékait is megjelenteti. A Facebook pedig a számok alapján nem sokat veszített, a Zynga ezentúl csupán egy lesz a sok fejlesztő közül, amely a közösségi hálózaton is megjelenteti termékeit.