Közösségi média

Nielsen grafikon 2
Forrás: nielsen.com

Az idősebbek is okostelefonról nyomják

A Nielsen legújabb adatai szerint a Facebook és társainak népszerűsége, valamint az azokon töltött idő tovább növekedett. Egyre népszerűbb a Tumblr is.

Megjelent a Nielsen legfrissebb tanulmánya a közösségi oldalakról. A Social Media Report egyik legfontosabb üzenete, hogy az efféle site-ok már nem csak egymással kötik össze a felhasználót, hanem a helyekkel, ahová ellátogatnak, és mindennel, amit megnéznek vagy mondjuk  megvásárolnak.

Kissé vezet a Facebook     (forrás: Nielsen)
Kissé vezet a Facebook (forrás: Nielsen)

A közösségihálózat-használatot bemutató jelentésből kiderül, hogy az amerikaiak továbbra is jellemzően ilyen típusú oldalakon múlatják az időt, amikor online vannak: az interneten töltött idő közel negyede social media site-ok, blogok látogatására megy el (több mint kétszer annyi, mint a második legnépszerűbb kategóriának számító online játékokra). A jelentésben nem csak az Államok usereire vonatkozó adatok szerepelnek, de a kép másutt is hasonló: a többi kilenc országban ugyanúgy a közösségi hálózatok és a blogok a legkedveltebb internetes célpontok, ezeken töltik a legtöbb időt online. A nemzetközi statisztika szerint internetezők átlagosan több mint 60 (van ahol 80) százaléka tartozik a social media látogatói közé.

Az sem túlságosan meglepő adat, hogy a kategória királya a Facebook: az Egyesült Államok netezői májusban például 53 milliárd percet töltöttek a Zuckerberg-cég portálján. Látványosan jön föl a Tumblr is: a Nielsen friss adatai szerint körülbelül háromszor annyian látogatják a site-ot, mint egy évvel ezelőtt.

Ami a platformokat illeti: a közösségi tartalmak fogyasztása 40 százalékban mobiltelefonról történik. Érdekes módon az 55 évnél idősebbek között most kétszer annyian látogatnak ezen site-okra mobilról, mint egy évvel ezelőtt. Az amerikai okostelefon-használók körében a közösségi hálózatokhoz kapcsolódó alkalmazások tartoznak a harmadik legnépszerűbb app-kategóriához.

A Social Media Reportban az e-kereskedelemmel kapcsolatos adatok is szerepelnek: ezek szerint a közösségi oldalak (aktív, felnőtt) látogatóinak 70 százaléka vásárol online, ez az arány 12 százalékkal nagyobb, mint amit általában az internetezők táborában mértek.