Közösségi média

flickr ios app
Forrás: thenewsgator.com

Megújult a Yahoo Mail és a Flickr

Marissa Mayer első igazán látványos intézkedéseként teljesen átalalkította a cég egyik legfontosabb termékét.
Idei kinevezése óta az első igazán látványos és fontos átalakítást végezte a Yahoo új elnök-vezérigazgatója, Marissa Mayer, aki egykori cégénél sokat alakított a termékek külalakján, neki köszönhető a Google színvilága és a Gmail inkarnációinak nagy része. A Yahoo vezetésének júliusi átvételével csupán idő kérdése volt, hogy mikor lesznek jelentős változások a cég levelezőjében, ezekre majdnem fél évet kellett várni. A Yahoo gyakorlatilag a webmail-ből szerzi bevételeinek nagy részét, ahol célzott reklámokat mutat, illetve a Yahoo saját tartalmaira tereli a felhasználót. A cég még jelenleg is a legnagyobb webmail szolgáltató az Egyesült Államokban, megelőzve a Google levelezőjét, ami csupán világszinten számít elsőnek, idén novemberben átvéve a helyet a Microsoft levelezőjétől. A Yahoo számára azonban nagy problémát jelent, hogy a levelezőt már leginkább mobiltelefonról nézik a felhasználók, ahol egyelőre nem jeleskedik a cég.

Egyszerű és letisztult (forrás: modmyi.com)
Egyszerű és letisztult (forrás: modmyi.com)

A mostani átalakításokkal a Yahoo webmail felülete átláthatóbb, letisztultabb lett, a mai trendeknek megfelelően, követve a Microsoft és az AOL által kijelölt irányt. A webes felület mellett azonban a cég új mobilalkalmazásokkal is jelentkezett, megújult az Android alkalmazás és új iOS valamint Windows 8 alkalmazásokat is megjelentettek. A mobilalkalmazások természetesen szintén egyszerű, átlátható design kaptak, hirdetések nélkül, egyelőre nem tudható, hogy tervez-e a szolgáltató ilyesmit. A cégnek mindenesetre igyekeznie kell, mert a webmail használat a Comcast felmérése szerint folyamatosan csökken, ahogy a felhasználók egyre inkább telefonjukról leveleznek. Az idei adatok szerint a tavalyi időszakhoz képest csupán 1 százalékkal nőtt a webmail felhasználók száma, a Yahoo látogatottsága 16 százalékkal, Hotmail-é 18 százalékkal, az AOL-é 8 százalékkal csökkent, csupán a Google növekedett 16 százalékkal idén. A legfontosabb Yahoo termék mellett Mayer egy másik fontos szolgáltatáshoz, a Flickr képmegosztóhoz is hozzányúlt, igaz egyelőre csak a mobilalkalmazások szintjén, mutatva, hogy elkötelezett a mobil fejlesztések irányába. Egyelőre csupán a Flickr iOS alkalmazása újult meg, ami az újratervezett felület mellett szűrőket is kapott, lépést tartva a mostani divattal és egy elegáns húzással Twitter integrációval, igyekezve pótolni az Instagram fájó hiányát a mikroblogon.