Közösségi média

Elengedhetetlen a fogyasztói kereslet növelése.     (fotó: wikimedia.org)
Elengedhetetlen a fogyasztói kereslet növelése. (fotó: wikimedia.org)
Forrás: wikimedia.org

Internetre mennek a pártok Japánban

Engedélyezték az interneten - többek között a Facebookon, Twitteren és más közösségi szolgáltatásokon - való politikai kampányolást Japánban.

A felsőház által egyhangúlag elfogadott intézkedéstől a kormány azt reméli, hogy növeli a választók, főként a fiatalok érdeklődését a politika iránt. A közösségi oldalak mellett a törvénymódosítás értelmében a japán pártok és politikusok ezentúl e-mailben és weboldalakon elhelyezett hirdetésekben is terjeszthetik választási üzenetüket. Ugyanakkor a visszaéléseket elkövetőket - a lejárató kampányt folytatókat és a más nevében hamis üzeneteket küldőket - két éves börtönnel vagy 300 ezer jenes pénzbüntetéssel sújthatják.

A szigetországban eddig nem volt engedélyezett az internet választási kampánycélokra való felhasználása, elemzők szerint emiatt a pártok nehezebben tudták eljuttatni üzenetüket a fiatalabb generációkhoz. Annak ellenére, hogy Japánban hatalmas népszerűségnek örvend a Facebook, a Twitter és más online közösségi szolgáltatások, az internetes politikai kultúra még gyerekcipőben jár, a pártok online jelenléte elhanyagolható.