Közösségi média

instagram twitter
Forrás: gizmodo.com

Eltűnt a Twitterről az Instagram

Nem működik együtt a fotómegosztó a mikroblog platformmal.
Az elmúlt hét végén a Twitter felhasználók arra lettek figyelmesek, hogy hírfolyamukból eltűntek az Instagram fotók. Az esetet akkor csupán hibának gondolták, különösen, miután az képmegosztóra feltöltött képek újra megjelentek a Twitteren. A későbbiekben azonban ezek újra eltűntek, elindítva a két szolgáltató ellentétéről szóló híreszteléseket, amelyeket vasárnap estére mindkét szolgáltató hivatalosan is megerősített. Az Instagram napi aktív felhasználóinak száma nemrégiben meghaladta a Twitterét az Egyesült Államokban, ami intő jel volt arra, hogy a képmegosztó hálózat jelentős erővé vált a mobil közösségi szolgáltatók között. A céget éppen ezért vásárolta fel korábban egymilliárd dollárért a Facebook, amely felismerte a benne rejlő lehetőséget, illetve a potenciális konkurenst. A Twitter ebben az évben tette lehetővé külső szolgáltatók számára, hogy a fő hírfolyamon belül megjeleníthessenek tartalmakat, így a megosztott linkeket kibontva a felhasználók cikkrészleteket, videókat vagy éppen képeket láthattak. A bővítés hatalmas előrelépést hozott a Twitter felhasználói élményét tekintve, hiszen a felhasználóknak nem kellett elhagynia az alkalmazást vagy a weboldalt, ahhoz, hogy a megosztott tartalmakat megnézhessék.

Vége a békés egymás mellett élésnek (forrás: digitaltrends.com)
Vége a békés egymás mellett élésnek (forrás: digitaltrends.com)
Az Instagram sokáig együttműködött a Twitterrel, lehetővé téve, hogy annak felhasználói az alkalmazásban is megnézhessék a fotókat, ám a cég üzletpolitikájának változásával az együttműködés már terhessé vált. Az Instagram először csupán a teljes megjelenítés lehetőségét kapcsolta ki, így a hétvége során a Twitterezők még láthatták az Instagram fotókat, igaz csak megvágva, nem teljes formájukban, ám később ez a lehetőség is megszűnt. A Facebook akvizíció óta az Instagram már nem kizárólag mobilalkalmazásként él, hanem elkezdte a webes megjelenés fejlesztését is. A jövőben várhatóan már hirdetések is megjelennek majd a webes felületen, ezért érthető, hogy az Instagram megvonta a támogatást a Twittertől. Vasárnaptól a szolgáltatáson keresztül megosztott fotók csak hivatkozásként jelennek meg a Twitteren és azokat csak az alkalmazás elhagyásával a weben nézhetik meg a felhasználók. A képfeltöltés és megosztás jelenleg az egyik legnépszerűbb tevékenység a közösségi oldalakon, így minden szolgáltató igyekszik a saját hálózatán belül tartani a felhasználókat. A Twitternél sem tétlenek a fejlesztők, miután a cég a Photobuckettel szövetkezve saját képfeltöltő szolgáltatást indított már azon dolgoztak, hogy a képekhez az Instagraméhoz hasonló szűrőket adhassanak a felhasználók, ezt elvileg még az idei év végéig be is vezetik. A Twitter és a Facebook tulajdonban lévő Instagram szembenállása mutatja, hogy milyen harc folyik a közösségi szolgáltatók között, amelyek egyre inkább szeretnék saját oldalaikra terelni a felhasználókat.