Közösségi média

Facebook App Center
Forrás: ITB

Hallgatni kell a facebookosok véleményére!

Sokkal sikeresebben zárulhat egy termék piacra vezetése, ha a megoldás fejlesztését végző szakemberek figyelembe veszik a közösségi médiából érkező visszajelzéseket.

 

Hatékonyabbá teheti a termékfejlesztés folyamatát a közösségi médiában való aktív jelenlét – állítja az Enterprise Group (EG), a magyar informatikai és infokommunikációs rendszerintegrátor vállalat. A társaság véleménye szerint a fejlesztők már nem csupán a korábbi munkák tapasztalataiból és a hasonló megoldások adataiból, hanem a közösségi médiában szerzett információk alapján is tájékozódhatnak. Az EG arra hívta fel a figyelmet, hogy a különböző közösségek véleménye alapján könnyebbe megjósolható, hogy egy esetlegesen még a terv formájában létező, vagy már a fejlesztés stádiumában lévő termékre mekkora igény mutatkozik – a begyűjtött visszacsatolások feldolgozásával sokkal eredményesebb lehet egy termékfejlesztési folyamat. „Fontos visszajelzések érkezhetnek a Facebook, Twitter, Slideshare felhasználóktól, vagy a LinkedIn professzionális közönségétől, valamint a nagyvállalatokon belül használt közösségi eszközökből, fórumokból, intranetes megoldásokból is” – olvasható a társaság közleményében.

A közösségi megoldások hatékonysága sokszorosa a korábbi tömegkommunikációs eszközökének. Míg a rádiónak 38 év kellett ahhoz, hogy elérjen ötvenmillió embert, a televíziónak már csak 13 évre volt szüksége, ám a Facebook mindössze két év alatt lépte át ugyanezt a számot.