Közösségi média

facebook
Forrás: Bloomberg

Célzott mobilreklámok Facebookon

Mobilplatformok szerint is hirdethetnek a Facebook ügyfelei a jövőben.

A Facebook egyik legnagyobb kihívása a tőzsdére lépés után a mobilpiacon való teljesítményének javítása volt. A cég az elmúlt néhány hónapban jelentősen javított pozícióján, bár egyesek szerint még így is elmaradt konkurensei mögött. A közösségi háló nemrégiben újra a mobilalkalmazások fejlesztése felé fordult, elvetve a korábban favorizált html5 megoldásokat és ezzel a lépéssel megnyitotta az utat a kifinomultabb célzott hirdetések felé. A legutóbbi frissítések folyamán a Facebook lehetőséget nyitott arra, hogy a fejlesztők és a hirdetők meghatározzák, milyen operációs rendszeren és hogyan jelenjenek meg hirdetéseik. A megoldás például abban segítheti a fejlesztőket, hogy nem ajánljanak feleslegesen Android alkalmazásokat valakinek, aki iPhone-ról jelentkezik be, de további lehetőségeket is nyújthat a hirdetések elhelyezésében. 

Válogathatnak (forrás: TechCrunch)
Válogathatnak (forrás: TechCrunch)
Szűkítés eddig is létezett, most azonban a fejlesztők nem csupán egyes operácós rendszerek szerint válogathantnak, hanem az új api segítségével tovább szűkíthetik a lehetőségeket. A kiszivárgott képernyőképek alapján egyelőre úgy tűnik, a rendszer csupán Android és iOS között tesz különbséget, igaz, az utóbbi esetben további választási lehetőségeket ajánl fel. Így elképzelhető, hogy a hirdetők iPod, iPad vagy iPhone tulajdonosokat célozzanak meg és a jövőben akár a különböző androidos készülékek között is különbséget tudnak majd tenni.

Egyelőre erre a két platformra koncentrál a Facebook, kimaradt a Windows Phone, a Symbian, illetve a BlackBerry OS. A Facebook hirdetői számára természetesen nagy segítség lesz, ha képesek lesznek kiszűrni a fölösleges reklámokat, növelve a hatékonyságot. A telefonok és egyéb készülékek alapján való megkülönböztetésnek pedig gazdasági szempontból is van létjogosultsága, a Forrester egyik legutóbbi felmérése szerint az iPhone-t használó amerikai háztartások átlagosan 16 ezer dollárral magasabb éves bevétellel rendelkeznek, mint az Androidot használók.