Közösségi média

32_Fire_420
Forrás: -
Fészbúkozzak? Vagy mégse?

Reklámok fogságában

Melyik weboldalra meneküljön az ember, hogy ne kapjon hirdetés-túladagolást? A Facebook olyan közösségi médiummá vált ugyanis, amely inkább a gazdasági szereplők kegyeiért harcol, és csak aztán a felhasználókéért.


 

 

Odáig fajult már ez a Facebook-őrület, hogy az emberek jogosan tartanak tőle. Ahogyan a Mark Zuckerberg fémjelezte közösségi oldal tőzsdei szerepléséből adódó bevételtermelési kényszer egyre nagyobb, a felhasználók szabadságérzete is csökken a lájkolós weboldalon történő barangolás közben.

Mostanra a Facebook inkább egy reklámmagazinnak tekinthető, mintsem egy ártalmatlan közösségi szájtnak. Akármilyen eszközön nézegeti a felhasználó, még az ismerősök alapvetően reklámmentes bejegyzései között is különböző „szponzorált” vagy „javasolt” bejegyzések jelennek meg. Nem is ez az érdekes, már megszoktuk az online reklámokat, hanem az, hogy zavarba ejtően személyre szabottak ezek az ajánlatok.

A Facebook alapvető működésmódja, hogy erős összefüggés van az oldalon szereplő kifejezések, az egyes felhasználók és ismerőseik által közzétett bejegyzések, valamint az eredményül ott megjelenő hirdetések tartalma között. Ehhez az tartozik, hogy a háttérben működő, alig felfogható teljesítményű számítógép-teljesítmény (ez az igazi Nagy testvér! – a szerk.) segítségével követik nyomon a tevékenységünket. Talán ez is az oka annak, hogy bizonyos régiókban már nem nő a felhasználók száma, sőt, csökkenést is megfigyeltek. Ezek egyébként a telítődés jelei – amelyekre szintén megvannak a klasszikus piackezelési eszközök.