A Nézőpont Intézet Médiaműhelye kétezer választópolgár személyes megkérdezésén
alapuló kutatásában azt vizsgálta, Magyarországon is annyira hatékony kampányeszköz-e
a Facebook, mint például az Egyesült Államokban. Mint a kutatásbólegyértelműen
kiderült, a magyar választók jelentős része nem szívesen vállalja politikai szimpátiáját
a közösségi portálokon.
A kutatás eredményének összefoglalója szerint Magyarországon a Facebook nem tekinthető
a leghatékonyabb politikai kampányeszköznek, a választók jelentős része távolságtartó
a közösségi portálon történő közéleti állásfoglalásokkal szemben. A választók
jelentős részét nem lehet e médiumon keresztül elérni, hiszen a 18 évnél idősebb
internetezők 65 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tagja a Facebooknak, ami a választókorú
lakosság 39 százalékát jelenti – írták.
Az elemzés megállapítása szerint a felhasználók számára a Facebook sokkal inkább
szórakozási és kikapcsolódási lehetőséget jelent, sem mint véleményformáló eszközt.
A felhasználók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy soha nem oszt meg politikai
tartalmú cikkeket, míg 61 százalékuk állítása szerint soha nem szól hozzá politikai
tartalmú bejegyzésekhez.